Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Ce facem cu oamenii problemă din echipă?
Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona:
a) Absentul
Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei probleme de muncă sau de viaţă personală. În acest caz, cea mai bună strategie este:
b) Leneşul
Aşa cum am menţionat deja, nu este neobişnuit ca unul sau mai mulţi dintre membrii echipei să „mascheze” faptul că nu contribuie la rezultatele echipei. Aceste situaţii apar atunci când principiile etice legate de muncă sunt diferite şi unul sau mai mulţi membrii ai echipei îşi asumă o responsabilitate suplimentară asigurând că munca va fi făcută şi că productivitatea redusă a membrilor echipei va fi acoperită. Standardele de muncă variază totdeauna de la o persoană la alta.
O strategie pentru a rezolva o astfel de situaţie este aceea de a ridica problema la începutul proiectului. O bună diviziune a muncii şi stabilirea modalităţilor de evaluare ne asiguraă că fiecare membru al echipei va aduce o contribuţie echitabilă. În cazul în care apare o anomalie, este necesar să cuantificăm şi să realocăm volumul de muncă suplimentar astfel încât să respectăm principiul echitaţii.
c) Adeptul stilului pe ultima 100
Suntem cu toţii oameni şi ne caracterizează faptul că vrem să amânăm pentru mâine ceea ce trebuia făcut azi. Acesta este o problemă specială care priveşte munca în echipă. Echipele sunt alcătuite din persoane cu programe de lucru şi stiluri de muncă diferite. Există persoane care excelează atunci când sunt sub presiune şi au termene strânse în timp ce altele consideră că este stresant să aştepte până în ultimul minut.
În această situaţie, cel mai bine este:
Înainte de a stabili deadline-uri , vom cere tuturor membrilor echipei să-şi verifice calendarul personal de muncă astfel încât să poată depista orice problemă înainte ca ea să apară.
La fiecare întâlnire vom verifica angajamentul care ar putea afecta inabilitatea persoanei de a respecta termenele stabilite şi ne vom lua o rezervă: vom stabili deadline-ul cu câteva zile mai devreme decât cele finale – pentru orice eventualitate!
Prof.dr.Alecxandrina Deaconu, EXEC-EDU
Articole similare
De ce sunt utile simulările de business
Se întâmplă foarte rar ca, în calitate de manager, să poţi testa în prealabil diverse scenarii, idei sau decizii, pe care apoi să le implementezi fără să îţi asumi nici un fel de risc. De cele mai multe ori, ritmul intens de lucru, schimbările permanente, te constrâng să iei decizii rapid şi să adopţi măsuri …
9 moduri de a crea un mediu de lucru FARA STRES!
Ştiai că, în medie, un om de afaceri gestionează între 30 şi 100 de proiecte concomitent? În plus, astăzi, un angajat obişnuit este întrerupt de 7 ori pe oră şi distras până la 2,1 ore pe zi. Iar 4 din 10 dintre angajaţii din corporaţii trec chiar în acest moment printr-un proces de restructurare şi, …
8 mituri despre metodologiile AGILE
Care sunt cele mai comune erori în înţelegerea principiilor AGILE, o abordare din ce în ce mai populară şi controversată în managementul de proiect? Un articol publicat în Wall Street Journal, în martie 2014 demontează o serie de prejudecăţi asociate cu folosirea acestei metodologii. Agile a apărut în 2001, când un grup de programatori cu …
Piața de executive education, creștere cu peste 15%
Piața de executive education, segmentul de top al pieței de training, a crescut în 2020 cu peste 15%, întrucât companiile au conștientizat și mai mult importanța formării echipelor manageriale, arată datele EXEC-EDU, liderul pieței de servicii de acest tip destinate managerilor și antreprenorilor din România ”Printre factorii care au generat creșterea cererii de programe de …