Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Ce facem cu oamenii problemă din echipă?
Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona:
a) Absentul
Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei probleme de muncă sau de viaţă personală. În acest caz, cea mai bună strategie este:
b) Leneşul
Aşa cum am menţionat deja, nu este neobişnuit ca unul sau mai mulţi dintre membrii echipei să „mascheze” faptul că nu contribuie la rezultatele echipei. Aceste situaţii apar atunci când principiile etice legate de muncă sunt diferite şi unul sau mai mulţi membrii ai echipei îşi asumă o responsabilitate suplimentară asigurând că munca va fi făcută şi că productivitatea redusă a membrilor echipei va fi acoperită. Standardele de muncă variază totdeauna de la o persoană la alta.
O strategie pentru a rezolva o astfel de situaţie este aceea de a ridica problema la începutul proiectului. O bună diviziune a muncii şi stabilirea modalităţilor de evaluare ne asiguraă că fiecare membru al echipei va aduce o contribuţie echitabilă. În cazul în care apare o anomalie, este necesar să cuantificăm şi să realocăm volumul de muncă suplimentar astfel încât să respectăm principiul echitaţii.
c) Adeptul stilului pe ultima 100
Suntem cu toţii oameni şi ne caracterizează faptul că vrem să amânăm pentru mâine ceea ce trebuia făcut azi. Acesta este o problemă specială care priveşte munca în echipă. Echipele sunt alcătuite din persoane cu programe de lucru şi stiluri de muncă diferite. Există persoane care excelează atunci când sunt sub presiune şi au termene strânse în timp ce altele consideră că este stresant să aştepte până în ultimul minut.
În această situaţie, cel mai bine este:
Înainte de a stabili deadline-uri , vom cere tuturor membrilor echipei să-şi verifice calendarul personal de muncă astfel încât să poată depista orice problemă înainte ca ea să apară.
La fiecare întâlnire vom verifica angajamentul care ar putea afecta inabilitatea persoanei de a respecta termenele stabilite şi ne vom lua o rezervă: vom stabili deadline-ul cu câteva zile mai devreme decât cele finale – pentru orice eventualitate!
Prof.dr.Alecxandrina Deaconu, EXEC-EDU
Articole similare
Revanșa departamentelor „suport”
Perioada ultimelor luni de zile ne-a arătat şi în România cum se poate schimba brusc macazul afacerilor: de la creşteri accelerate la stagnare sau chiar descreştere economică. Această situaţie ne-a făcut să revenim repede şi noi cu picioarele pe pământ. Revenirea la simplitate, la tradiţionalism, la bazele economice şi la valorile clasice este la modă, …
Eşti sau vrei să devii trainer? Cum te asiguri că mai “ajungi” la cursanţii tăi?
În prezent, cursanţii sunt în mod constant bombardaţi cu informaţii. Aceştia primesc, formal şi informal, tone de sfaturi, recomandări şi reguli stricte în vederea creşterii performanţei la locul de muncă. Creierul are o capacitate remarcabilă de a face faţă acestui gen de supraîncărcare, pentru că filtrează cele mai multe informaţii. De fapt, cea mai mare …
#HRBeyond: Cristina Profeanu (Vego Holdings) – ”Cred că mulți dintre noi trebuie să ne îmbunătățim competențele în comunicare”
HR BEYOND: Cristina Profeanu, HR Manager Vego Holdings 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Acel moment a fost în 2007 când am fost angajată la GE Money, divizia financiară a lui GENERAL ELECTRIC, în cadrul departamentului HR. Deși eram anul I în cadrul Facultății …
„Cumpărăm” sau „producem” talente?
Managementul talentelor – încă o prioritate în perioada de criză? Ce alegem – competenţă și inovație sau cost? Termen scurt sau sustenabilitate? Ce modificări trebuie să aibă loc în procesul de angajare pentru a realiza un mai bun echilibru cost – talente? Cum se formează nuclee de angajaţi indispensabili prin talent şi loialitate? Cum se …