Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Ce facem cu oamenii problemă din echipă?
Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona:
a) Absentul
Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei probleme de muncă sau de viaţă personală. În acest caz, cea mai bună strategie este:
b) Leneşul
Aşa cum am menţionat deja, nu este neobişnuit ca unul sau mai mulţi dintre membrii echipei să „mascheze” faptul că nu contribuie la rezultatele echipei. Aceste situaţii apar atunci când principiile etice legate de muncă sunt diferite şi unul sau mai mulţi membrii ai echipei îşi asumă o responsabilitate suplimentară asigurând că munca va fi făcută şi că productivitatea redusă a membrilor echipei va fi acoperită. Standardele de muncă variază totdeauna de la o persoană la alta.
O strategie pentru a rezolva o astfel de situaţie este aceea de a ridica problema la începutul proiectului. O bună diviziune a muncii şi stabilirea modalităţilor de evaluare ne asiguraă că fiecare membru al echipei va aduce o contribuţie echitabilă. În cazul în care apare o anomalie, este necesar să cuantificăm şi să realocăm volumul de muncă suplimentar astfel încât să respectăm principiul echitaţii.
c) Adeptul stilului pe ultima 100
Suntem cu toţii oameni şi ne caracterizează faptul că vrem să amânăm pentru mâine ceea ce trebuia făcut azi. Acesta este o problemă specială care priveşte munca în echipă. Echipele sunt alcătuite din persoane cu programe de lucru şi stiluri de muncă diferite. Există persoane care excelează atunci când sunt sub presiune şi au termene strânse în timp ce altele consideră că este stresant să aştepte până în ultimul minut.
În această situaţie, cel mai bine este:
Înainte de a stabili deadline-uri , vom cere tuturor membrilor echipei să-şi verifice calendarul personal de muncă astfel încât să poată depista orice problemă înainte ca ea să apară.
La fiecare întâlnire vom verifica angajamentul care ar putea afecta inabilitatea persoanei de a respecta termenele stabilite şi ne vom lua o rezervă: vom stabili deadline-ul cu câteva zile mai devreme decât cele finale – pentru orice eventualitate!
Prof.dr.Alecxandrina Deaconu, EXEC-EDU
Articole similare
Un barometru al leadershipului feminin în pandemie
Obișnuiesc să-mi compar experiențele și observațiile cu tendințele de ultimă oră din literatura de specialitate. Așa am făcut de curând, când m-am uitat peste cele mai noi studii și rapoarte despre situația femeilor și a leadershipului feminin, pentru că m-am reîntâlnit cu o situație pe care o cunosc bine, dar cu care nu mă pot …
Business cu personalitate
În urmă cu mai mulţi ani am terminat facultatea de marketing şi îmi amintesc că unul dintre primele lucruri despre care învăţăm acolo erau cei 4P – Produs, Preţ, Promovare şi Plasament – descrişi de Philip Kotler în cartea “Marketing Management”. Deşi în februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a …
Vânzătorul modern şi schimbarea de paradigmă
Cam de un an şi jumate încoace trăim vremuri deosebite, diferite faţă de ce ne obişnuisem în ultimii ani. Unii îi spun criză, recesiune, colaps economic şi-şi văd afacerile ce păreau a nu se mai opri din creştere în cădere liberă. Locurile de muncă parcă nu mai sunt atât de sigure, creşterile salariale se încăpăţânează …
Mediul economic în 2013, văzut de experţii EXEC-EDU (II)
Care sunt principalele tendinţe în afaceri care se prefigurează la început de an 2013? Monica Minoiu, EMBA şi Dan Beşleagă, PMP, MBA – experţi EXEC-EDU – au identificat 3 tendinţe cu impact major în mediul economic. Anul 2013 începe cu multe promisiuni de afaceri. Companii mici, medii aflate la finalul proceselor de reorganizare sau companii …