Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona:
a) Absentul
Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei probleme de muncă sau de viaţă personală. În acest caz, cea mai bună strategie este:
de a interveni imediat şi de a discuta cu el (sau cu ea) despre situaţia apărută, într-un mod care care nu generează defensivă;
de a explica problema şi de a vedea care este percepţia membrilor echipei cu privire la această situaţie;
de a cere în mod explicit acestui membru al echipei să precizeze dacă mai are timp pentru echipă. Dacă răspunsul lui este nu, se va căuta o cale de despărţire;
dacă despărţirea nu este posibilă, vom căuta modalităţi ca acest membru al echipei să-şi facă treaba în afara întâlnirilor de lucru programate şi să primească responsabilităţi legate în cât mai mică măsură de echipă.
b) Leneşul
Aşa cum am menţionat deja, nu este neobişnuit ca unul sau mai mulţi dintre membrii echipei să “mascheze” faptul că nu contribuie la rezultatele echipei. Aceste situaţii apar atunci când principiile etice legate de muncă sunt diferite şi unul sau mai mulţi membrii ai echipei îşi asumă o responsabilitate suplimentară asigurând că munca va fi făcută şi că productivitatea redusă a membrilor echipei va fi acoperită. Standardele de muncă variază totdeauna de la o persoană la alta.
O strategie pentru a rezolva o astfel de situaţie este aceea de a ridica problema la începutul proiectului. O bună diviziune a muncii şi stabilirea modalităţilor de evaluare ne asiguraă că fiecare membru al echipei va aduce o contribuţie echitabilă. În cazul în care apare o anomalie, este necesar să cuantificăm şi să realocăm volumul de muncă suplimentar astfel încât să respectăm principiul echitaţii.
c) Adeptul stilului pe ultima 100
Suntem cu toţii oameni şi ne caracterizează faptul că vrem să amânăm pentru mâine ceea ce trebuia făcut azi. Acesta este o problemă specială care priveşte munca în echipă. Echipele sunt alcătuite din persoane cu programe de lucru şi stiluri de muncă diferite. Există persoane care excelează atunci când sunt sub presiune şi au termene strânse în timp ce altele consideră că este stresant să aştepte până în ultimul minut.
În această situaţie, cel mai bine este:
să stabilim momente de control intermediare sau mini-deadline-uri, astfel încât să ne asigurăm că munca se desfăşoară într-un ritm normal şi,
să fim realişti atunci când orarele de muncă sunt întocmite şi deadline -urile sunt stabilite.
Înainte de a stabili deadline-uri , vom cere tuturor membrilor echipei să-şi verifice calendarul personal de muncă astfel încât să poată depista orice problemă înainte ca ea să apară.
La fiecare întâlnire vom verifica angajamentul care ar putea afecta inabilitatea persoanei de a respecta termenele stabilite şi ne vom lua o rezervă: vom stabili deadline-ul cu câteva zile mai devreme decât cele finale – pentru orice eventualitate!
Nu întâmplător, la accesarea vestitului motor de căutare “google”, la interogarea “indicatori de performanţă” apar peste 28.600.000 de referinţe afişate în mai puţin de 0.28 secunde… Indicatorii de performanţă sau “Key performance indicators (KPI)” prezintă diverse accepţiuni şi sunt interpretaţi diferit de utilizatori. Pentru a seta corect aşteptările cu privire la indicatorii de performanţă se …
Ce reprezintă „executive presence”? O combinaţie între carismă, prestanţă (denumită plastic sub termenul de „gravitas” în limba engleză) şi o tentă de inefabil – trăsături care, în aparenţă sunt înnăscute pentru un lider. Executive Presence este o artă iluzorie, stăpânită de acei lideri care, atunci când intră în cameră, se fac remarcaţi, atrăgând toate privirile, …
Această simulare Harvard Business School, premiată la nivel global, angrenează echipa de management într-o expediţie pe Muntele Everest, fiecare membru având un rol distinct în această călătorie. Încercând să atingă vârful, participanţii trebuie să atingă atât obiective individuale, cât şi obiective de echipă, colaborarea fiind una dintre cheile succesului. Participanţii joacă unul dintre cele 5 …
Dincolo de metodologia adoptată, de preocuparea de a aplica corect conceptele “hard”, managementul de proiect nu înseamnă altceva decât lucrul cu oamenii. Învăţăm management de proiect practicând, greşind, îndreptând greşeli, ridicandu‐ne şi mergând mai departe! De aceea, îţi propunem câteva principii simple de supravieturile, aplicabile în realitatea de zi cu zi în orice tip de …
Ce facem cu oamenii problemă din echipă?
Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona:
a) Absentul
Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei probleme de muncă sau de viaţă personală. În acest caz, cea mai bună strategie este:
b) Leneşul
Aşa cum am menţionat deja, nu este neobişnuit ca unul sau mai mulţi dintre membrii echipei să “mascheze” faptul că nu contribuie la rezultatele echipei. Aceste situaţii apar atunci când principiile etice legate de muncă sunt diferite şi unul sau mai mulţi membrii ai echipei îşi asumă o responsabilitate suplimentară asigurând că munca va fi făcută şi că productivitatea redusă a membrilor echipei va fi acoperită. Standardele de muncă variază totdeauna de la o persoană la alta.
O strategie pentru a rezolva o astfel de situaţie este aceea de a ridica problema la începutul proiectului. O bună diviziune a muncii şi stabilirea modalităţilor de evaluare ne asiguraă că fiecare membru al echipei va aduce o contribuţie echitabilă. În cazul în care apare o anomalie, este necesar să cuantificăm şi să realocăm volumul de muncă suplimentar astfel încât să respectăm principiul echitaţii.
c) Adeptul stilului pe ultima 100
Suntem cu toţii oameni şi ne caracterizează faptul că vrem să amânăm pentru mâine ceea ce trebuia făcut azi. Acesta este o problemă specială care priveşte munca în echipă. Echipele sunt alcătuite din persoane cu programe de lucru şi stiluri de muncă diferite. Există persoane care excelează atunci când sunt sub presiune şi au termene strânse în timp ce altele consideră că este stresant să aştepte până în ultimul minut.
În această situaţie, cel mai bine este:
Înainte de a stabili deadline-uri , vom cere tuturor membrilor echipei să-şi verifice calendarul personal de muncă astfel încât să poată depista orice problemă înainte ca ea să apară.
La fiecare întâlnire vom verifica angajamentul care ar putea afecta inabilitatea persoanei de a respecta termenele stabilite şi ne vom lua o rezervă: vom stabili deadline-ul cu câteva zile mai devreme decât cele finale – pentru orice eventualitate!
Prof.dr.Alecxandrina Deaconu, EXEC-EDU
Articole similare
Ce sunt KPI’s?
Nu întâmplător, la accesarea vestitului motor de căutare “google”, la interogarea “indicatori de performanţă” apar peste 28.600.000 de referinţe afişate în mai puţin de 0.28 secunde… Indicatorii de performanţă sau “Key performance indicators (KPI)” prezintă diverse accepţiuni şi sunt interpretaţi diferit de utilizatori. Pentru a seta corect aşteptările cu privire la indicatorii de performanţă se …
Ce este “Executive Presence”? Te definește ? Se poate construi ?
Ce reprezintă „executive presence”? O combinaţie între carismă, prestanţă (denumită plastic sub termenul de „gravitas” în limba engleză) şi o tentă de inefabil – trăsături care, în aparenţă sunt înnăscute pentru un lider. Executive Presence este o artă iluzorie, stăpânită de acei lideri care, atunci când intră în cameră, se fac remarcaţi, atrăgând toate privirile, …
Simulare de leadership și echipă Harvard – Mount Everest®
Această simulare Harvard Business School, premiată la nivel global, angrenează echipa de management într-o expediţie pe Muntele Everest, fiecare membru având un rol distinct în această călătorie. Încercând să atingă vârful, participanţii trebuie să atingă atât obiective individuale, cât şi obiective de echipă, colaborarea fiind una dintre cheile succesului. Participanţii joacă unul dintre cele 5 …
Ghid de supraviețuire în managementul proiectelor
Dincolo de metodologia adoptată, de preocuparea de a aplica corect conceptele “hard”, managementul de proiect nu înseamnă altceva decât lucrul cu oamenii. Învăţăm management de proiect practicând, greşind, îndreptând greşeli, ridicandu‐ne şi mergând mai departe! De aceea, îţi propunem câteva principii simple de supravieturile, aplicabile în realitatea de zi cu zi în orice tip de …