Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
9 moduri de a crea un mediu de lucru FARA STRES!
Ştiai că, în medie, un om de afaceri gestionează între 30 şi 100 de proiecte concomitent? În plus, astăzi, un angajat obişnuit este întrerupt de 7 ori pe oră şi distras până la 2,1 ore pe zi. Iar 4 din 10 dintre angajaţii din corporaţii trec chiar în acest moment printr-un proces de restructurare şi, astfel, se simt nesiguri faţă de ceea ce le rezervă viitorul. Acestea sunt doar o parte din motivele pentru care peste 40% din populaţia adultă declară că suferă de insomnii din cauza evenimentelor stresante de peste zi.
Există o cale de a rămâne eficient şi concentrat pe parcursul zilei? E oare posibil să realizezi tot ce îţi propui şi să îţi rămână încă energie după ce termini programul de lucru ? Cum să rămâi calm când ai atâtea probleme de rezolvat?
Dr. Sharon Melnick, psiholog şi autor al cărţii Success Under Stress a petrecut peste 10 ani de cercetare la Harvard şi a chestionat 6000 de clienţi şi cursanţi în căutarea acestor răspunsuri.
Iată care sunt concluziile sale:
Alege acțiunea în locul RE-acțiunii
“Experimentăm stări de stres atunci când simţim că situaţia ne scapă de sub control” spune Melnick. Acest lucru activează hormonul stresului şi, dacă ni se întâmplă frecvent, ne ruinează încrederea, concentrarea şi starea de bine. Psiholoagă americană ne sfătuieşte să identificăm aspectele pe care le putem controla şi cele care nu sunt sub controlul nostru, într-o situaţie anume. De regulă, gestionezi direct propriile acţiuni şi răspunsuri, dar nu şi forţele externe, spre exemplu tonul vocii intelocutorului. “Fii impecabil pentru ceea ce ţine de tine, ne sfătuieşte ea, şi renunţă la restul.
Respiră adânc
Dacă te simţi copleşit sau ieşi dintr-o întâlnire tensionată şi vrei să îţi lipezesti mintea, câteva minute petrecute respirând adânc te vor ajuta să te echilibrezi” spune Melnick. Inspiră adânc pentru 5 secunde, ţine-ţi respiraţia şi apoi expiră la fel de încet, pe nas. Este ca şi cum ai obţine starea de calm şi focus dintr-o şedinţă de yoga în 3 minute, sau mai puţin, la tine în birou, afirma ea.
Elimină întreruperile
Mulţi dintre noi ne simţim bombardaţi pe parcursul zilei. E-mailuri, telefoane, mesaje scurte şi bruşte, deadline-uri urgente, toate conspiră pentru a ne face mai uşor de distras decât oricând. Deşi s-ar putea să nu ai control asupra celor care te întrerup, îţi poţi controla felul în care reacţionezi. Spre exemplu, îi poţi “educa” pe cei din jurul tău făcându-ţi un obicei în a răspunde la mesaje doar de 3 ori pe zi, la intervale fixe, să îţi stabileşti întâlniri fata în faţă sau să închizi uşa când trebuie să te concentrezi.
Planifică-ți întreaga zi pentru a avea energie și focus
Mulţi dintre noi ne petrecem ziua folosind o abordare de tip “push”, adică gândindu-ne că, dacă muncim continuu 8-10 ore, vom reuşi să finalizăm mai multe lucruri. Ceea ce obţinem în schimb este faptul că productivitatea scade, nivelul de stres creşte şi ne epuizăm complet energia, spune Melnick. Ea ne recomandă să ne programăm pauze scurte, să facem stretching sau un exerciţiu de respiraţie, propunându-ne, pe cât posibil, intervale de 90 de minute de lucru intens şi concentrare, urmate de o mică perioadă de refacere a energiei.
Schimbă povestea
Perspectiva ta asupra evenimentelor de la birou este doar o interpretare subiectivă a faptelor, văzută deseori prin filtrul propriilor îndoieli. Totuşi, dacă poţi să faci un pas înapoi şi să te uiţi ceva mai obiectiv la situaţie, vei fi mai eficient şi nu vei mai lua totul ca pe un afront personal.
Numară pana la 10
Când eşti frustrat sau furios, număra până la 10 sau, cum ne sfătuieşte Melnick aplica alte tehnici de a te “răcori”, înainte de a reacţiona exagerat. Spre exemplu, încearcă următorul exerciţiu: Inspiră adânc pe gură, ca şi cum ai sorbi printr-un pai şi apoi expiră normal, pe nas. Dacă faci exerciţiul corect, vei simţi imediat efectele. E ca şi cum ai apăsa butonul de “pauză”, acordându-ţi timp să te gândeşti cum reacționezi, spune ea.
Nu îți mai induce singur starea de stres
Învaţă să nu îţi mai induci stresul, acordându-ţi mai multă încredere în tine şi renunţând să mai cauţi aprobarea celorlalţi. Dacă eşti mult prea absorbit de ceea ce cred ceilalţi – ceea ce oricum nu poţi controla – devii stresat de detalii sau, din contră, eviţi sau amâni lucrurile ca să nu dezamăgeşti. În mod ironic, odată ce îţi întorci atenţia de la percepţia celorlalţi asupra muncii tale la munca în sine, ai mai multe şanse să îi impresionezi.
Prioritizează-ți prioritățile
Având atâtea deadline-uri care se bat cap în cap, e critic să îţi defineşti ce e cu adevărat important şi de ce. Acest lucru presupune claritate, spune Melnick. E important să înţelegi care e rolul tău în organizaţie, care sunt priorităţile strategice ale companiei şi propriile scopuri şi puncte forţe. Pune-ţi la punct lista de activităţi, prioritizand acele proiecte care au cel mai mare impact şi se aliniază cel mai bine cu obiectivele tale personale.
Fii cel mai generos critic al propriei persoane
Cu 60,000 de gânduri care ne invadează mintea zilnic, pesmismul ne poate cauza la fel de mult stres ca şi un eveniment extern. Rezolvarea? În loc să fii dur şi excesiv de critic cu tine însuţi, încearcă să te încurajezi. Gândurile pozitive te vor ajuta să te auto-motivezi ca să ai succes şi, până la urmă, să îi inspiri şi pe ceilalţi.
Articole similare
EXEC-EDU anunță parteneriatul strategic cu compania de HR Arthur Hunt și lansează programe integrate pentru creșterea performanței în companii
Piețele de training şi de recrutare sunt în creştere accelerată, de cel puțin 15% în acest an față de 2019. Cererea pentru cursuri sau servicii de coaching 1-1 a crescut cu cca 70% pentru această vară. În prezent, piața programelor de training este estimată la circa 30 milioane de euro, în timp ce piața de …
Simulare de business Transformarea – Human Synergistics®
Transformarea™ este o simulare de grup complexă care ajută managementul în conştientizarea etapelor unui proces de transformare. Simularea este concepută într-un mod care generează controverse şi provoacă discuţii energice despre valori, management, leadership, cultura de organizaţie, cifre sau decizii. Simularea de business Transformarea™ este pragmatică, tehnica şi captivantă; este ancorată în realitatea mediului economic; conştientizează …
Business cu personalitate
În urmă cu mai mulţi ani am terminat facultatea de marketing şi îmi amintesc că unul dintre primele lucruri despre care învăţăm acolo erau cei 4P – Produs, Preţ, Promovare şi Plasament – descrişi de Philip Kotler în cartea “Marketing Management”. Deşi în februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a …
Compania de training EXEC-EDU sprijină comunitatea de business
Sprijinim comunitatea de business, prin workshop-uri virtuale gratuite, adaptate perioadei de criză București, 2 aprilie 2020 Compania de training EXEC-EDU a demarat o serie de workshop-uri virtuale gratuite pentru absolvenții și partenerii săi, care trec prin momente dificile generate de criza sanitară și intrarea în recesiune. Această acțiune început ieri, 1 aprilie, cu prima întâlnire …