Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
De ce iubim Process Communication Model®
În anii ’70, Dr. Kahler, pe atunci la Universitatea Purdue, a făcut nişte descoperiri remarcabile.
El a observat că în spatele oricărui demers de comunicare există anumite tipare de vorbire – secvenţe previzibile pe baza cărora oamenii interacţionează unii cu alţii.
Dr. Kahler a descoperit că, fiind atent la acest tipare, interacţiunile pot fi urmărite secundă cu secundă, pentru a identifica dacă sunt sau nu productive.
O altă descoperire a fost că aceste tipare sunt şi mai uşor de detectat în condiţii de stres. Mai mult decât atât, că fiecare comportament negativ în situaţii de stres poate fi asociat cu un tipar de vorbire. Cu alte cuvinte, doar ascultând pe cineva cum vorbeşte, el putea anticipa cum s-ar comporta sub stres. Cercetări ulterioare au mai arătat că fiecare dintre aceste tipare de gândire sau comportament este corelat cu unul dintre cele şase tipuri de personalitate.
Dr. Kahler a agregat toate aceste descoperiri într-un model de diagnoză psihologică rapidă, denumit „Miniscript.” Cu ajutorul acestuia, un psihiatru sau un psiholog putea identifica stilurile preferate de comunicare ale pacienţilor sau prezice comportamentele negative, doar urmărindu-le alegerile de limbaj. De asemenea, puteau îmbunătăţi comunicarea şi chiar reduce în mod semnificativ perioada de tratament.
Pentru toate aceste descoperiri, Asociaţia Internaţională de Analiza Tranzacţională i-a oferit Dr-ului Kahler în anul 1977 premiul Eric Berne Memorial Scientific Award, cea mai înaltă distincţie pentru descoperiri în domeniul psihologiei.
În 1978, Dr. Terry McGuire, psihiatrul NASA îl invită pe Dr. Kahler să demonstreze eficienta modelului în procesul de selecţie al astronauţilor. După ce a comparat concluziile lui Kahler despre mai mulţi candidaţi, Dr. McGuire îl angajează pe Dr. Kahler în NASA, constatând că, în doar 10 minute de analiză, Kahler afla mult mai multe despre un candidat faţă de un interviu psihologic standard, de câteva ore. Acesta a fost doar începutul unei relaţii de lungă durată cu NASA (1978-96), timp în care Dr. Kahler l-a sprijinit pe Dr. McGuire în a include modelul în selecţia evaluarea, dezvoltarea şi managementul astronauţilor.
Cercetări ulterioare au arătat şi faptul că, deşi avem o personalitate de “bază” care nu se modifica de-a lungul timpului, structura noastră conţine toate cele şase tipare, care pot fi ierarhizate diferit şi au, fiecare, o anumită pondere. S-a mai demonstrat şi faptul că fiecare din cele şase tipare de personalitate:
• percepe lumea în mod diferit;
• preferă un stil sau canal de comunicare specific;
• are puncte forte unice;
• preferă un anumit stil de management;
• are nevoi psihologice sau motivaţionale specifice;
• are un tipar consecvent şi predictibil de comportament în situaţii de stres.
Dr. Kahler a dezvoltat, pe baza descoperirilor sale, Personality Pattern Inventory – o evaluare validată din punct de vedere statistic, care identifică structura exactă a personalităţii unui individ.
Ca rezultat al muncii sale la NASA şi a premiului Berne, la solicitarea unor lideri marcanţi de business, dr. Kahler şi-a transpus conceptele în modelul Process Communication® – un assesment de personalitate adaptat zonei de business, cu multiple valenţe.
Până în prezent, metodologia Process Communication Model are în spate 40 de ani de cercetare şi rafinare, iar validarea sa a fost realizată cu peste 1.000.000 de profile lucrate. PCM este folosit la nivel global în organizaţii ca o metodologie complexă, dar uşor de pus în practică, cu aplicabilităţi multiple, printre care autocunoaştere, dezvoltarea echipelor, comunicare şi relaţionare, negociere, vânzări, rezolvarea conflictelor, coaching şi psihoterapie.
Adepţii modelului sunt de găsit în topul Fortune 500 CEOs, în rândul politicienilor marcanţi sau a unor performeri de renume din întreaga lume. Dr. Kahler a fost unul dintre oamenii de încredere ai lui Bill Clinton, acţionând ca şi consultant în campaniile prezidenţiale. Taibi Kahler este un geniu. Ştie mai multe despre dinamica personalităţii decât oricine altcineva, afirma Bill Clinton.
Descoperă şi tu aceasta metodologie şi învaţă să să identifici cele şase tipuri de personalitate descrise de Taibi Kahler, pentru a comunica adecvat cu fiecare dintre ele.
Vei fi în stare:
• să te faci înţeles chiar şi de oamenii cu personalităţi diferite de a ta;
• să-ţi motivezi mai bine colegii (pentru că vei şti care sunt adevăratele lor nevoi);
• să-ţi mulţumeşti cu mai multă uşurinţă şeful;
• să-ţi explorezi punctele ţări ale personalităţii tale şi să le dezvolţi;
• să-ţi identifici tiparele comportamentele distructive şi să tratezi cauza acestora;
• să prevezi şi să previi comportamentele distructive ale altora.
Vei fi o persoană mai plăcută de ceilalţi şi vei deveni cu timpul un fin observator şi evaluator al oamenilor.
Afla mai multe
Articole similare
Liderul și echipa creativă
Criza ne-a secat creativitatea sau ne-a făcut mai creativi? Care e rolul liderului în stimularea creativităţii celorlalţi? Cum se manifestă creativitatea în EXEC-EDU şi cu ce rezultate? Criza a fost un duş rece, după părerea mea. A trezit o parte dintre firmele devenite cam arogante, dar şi cam letargice în gloria lor. Le-a învăţat să …
Burse de peste 7.000 de euro pentru antreprenori
Parteneri: Lansăm a patra ediție a programului de burse EXEC-EDU, destinate antreprenorilor și managerilor din companii antreprenoriale din toată țara. Este vorba despre 10 burse totale și parțiale, cu o valoare totală de peste 7.000 de euro. Cursurile care pot fi accesate prin intermediul acestor burse sunt Leadership 360, Managementul proiectelor, Managementul strategic al …
Business cu personalitate
În urmă cu mai mulţi ani am terminat facultatea de marketing şi îmi amintesc că unul dintre primele lucruri despre care învăţăm acolo erau cei 4P – Produs, Preţ, Promovare şi Plasament – descrişi de Philip Kotler în cartea “Marketing Management”. Deşi în februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a …
Nu vă închideţi în birou!
Fără îndoială, România traversează o perioadă dificilă, plină de provocări pentru cei care conduc companii: acţionari, clienţi, angajaţi. Un leadership performant, bazat pe comunicare, încredere şi cooperare, care dă frâu liber creativităţii, poate diminua efectele crizei asupra companiilor, dar şi asupra moralului angajaţilor, care se vor simţi utili şi respectaţi. În loc să se închidă …