Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Clienții și recesiunea
E greu să te uiţi la ce se întâmplă astăzi în jur şi să nu-ţi faci griji cu privire la impactul pe care evenimentele curente le-ar putea avea asupra vânzărilor. Experţii apar de peste tot şi ne sfătuiesc, – după ce au citit o carte-doua de vânzări – ce trebuie să facem în această situaţie. Ei bine, să-i lăsăm pe aceştia şi să ne concentrăm pe câteva idei şi strategii practice.
Aşadar, care ar fi strategiile de care avem nevoie pentru a nu ne scufunda în apele tulburi ale recesiunii şi a securiza un portofoliu de clienţi necesar ieşirii din criză?
Rămâneţi pozitivi!
Atitudinea determină capacitatea noastră de a accesa abilităţi şi competente. Atitudinea noastră determină succesul sau eşecul. Dacă nu sunteţi convinşi de asta, poate că ar trebui să faceţi altceva în loc de vânzări!
Succesul în piaţa este în totalitate o funcţie de atitudine. Acest lucru este şi mai adevărat în cazul pieţelor puternic concurenţiale.
Clienţii noştri înfruntă destul pesimism şi tristeţe din mass-media, de la colegii lor, de peste tot din jur. Numai noi mai lipseam de pe listă, corect?
Cred că pot!
Există destule companii mari care au renunţat la programele de training, ba sunt cazuri în care departamentul intern de training a fost restructurat pe motiv că “este un lux pe care nu ni-l mai putem permite”. Este un exemplu de nebunie pură să renunţi la una din puţinele instrumente competitive care ţi-au mai rămas! This is sheer fool’s folly and the directors need their heads banging together. Pieţele dificile au nevoie de abilităţi şi cunoştinţe avansate – dobândite din experienţă şi învăţare.
Mai mult decât atât, dacă veţi continua să investiţi în echipă, veţi construi sentimentul că, dincolo de crize şi recesiuni, chiar credeţi în oamenii voştri şi în viitorul companiei! Dacă însă tăiaţi din învăţare şi creştere, mesajul va fi exact opusul. Şi ce client ar mai fi atras de o companie nesigură pe viitorul ei?
Prospectează!
Prospectarea este fără îndoială elementul vital al vânzărilor în recesiune. Cu cât mai mulţi “prospecți” cu atât mai mari şansele de a închide mai multe vânzări chiar şi într-o astfel de perioadă. Nu, nu am sacrificat calitatea de dragul cantităţii pentru că cele două nu se exclud reciproc.
Cereţi recomandări şi construiţi angajamente pe termen lung
Curios de puţini vânzători cer referinţe sau recomandări de la clienţi. Încă şi mai puţini cer în mod constant asta. Cred că asta se întâmplă pentru că un client poate să refuze. Nimic nu ne doare mai mult ca un refuz aşa că mai bine nu cerem referinţe. Practic colectarea recomandărilor de la clienţi ar trebui să devină o rutină obligatorie în aceste vremuri – pentru noi, pentru echipa noastră, pentru companie.
Consolidarea relaţiilor
Un lucru e cert – în recesiune avem mult mai mult timp liber. Trebui să-l folosim pentru a consolida relaţiile cu clienţii – consolidarea şi îmbunătăţirea lor va încuraja loialitatea, deschiderea şi parteneriatul.
Autor: Sergiu Rusu
Articole similare
De ce este greşit să îţi poziţionezi produsul/serviciul ca lider de piaţă?
Se spune că poziţionarea de brand este un concept demodat. Nimic mai fals. Nici un brand puternic nu a avut succes fără o strategie de poziţionare excelentă, fără să construiască o diferenţă relevantă în mintea consumatorului care, în timp, îi atribuie un element definitoriu, o caracteristică unică, numai a sa. Şi totuşi, mulţi au uitat …
De ce sunt respinşi şi ignoraţi oamenii tăi de vânzări?
Cele două reguli despre îmbogăţire pe care le-am reţinut de la Warren Buffet sunt “Întotdeauna cumpăra ieftin şi vinde scump” şi “Dacă toţi cumpăra, tu trebuie să vinzi. Iar când toţi vând, tu trebuie să cumperi”. Nu-i prost deloc bătrânelul acesta, nu-i aşa? Apoi, dacă pleci des urechea la replicile clienţilor că “nu sunt bani” …
Ce sunt KPI’s?
Nu întâmplător, la accesarea vestitului motor de căutare „google”, la interogarea „indicatori de performanţă” apar peste 28.600.000 de referinţe afişate în mai puţin de 0.28 secunde… Indicatorii de performanţă sau „Key performance indicators (KPI)” prezintă diverse accepţiuni şi sunt interpretaţi diferit de utilizatori. Pentru a seta corect aşteptările cu privire la indicatorii de performanţă se …
Ferestrele viitorului – 6 recomandari pentru L&D în lumea VUCA
Volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate – vă sună cunoscut? Astăzi VUCA nu mai este doar un “buzz word”, ci noua paradigmă în care trăim, cu influențe uriașe asupra vieții profesionale și personale (dacă mai există astfel de granițe). Angajatorii caută acum oameni capabili de adaptare și dezvoltare, versatili și flexibili, adaptați lumii digitale, capabili să …