Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
De ce sunt utile simulările de business
Se întâmplă foarte rar ca, în calitate de manager, să poţi testa în prealabil diverse scenarii, idei sau decizii, pe care apoi să le implementezi fără să îţi asumi nici un fel de risc. De cele mai multe ori, ritmul intens de lucru, schimbările permanente, te constrâng să iei decizii rapid şi să adopţi măsuri imediate, cu riscurile aferente. Desigur, pentru a susţine aceste decizii intră în joc intuiţia, experienţa şi alte informaţii obţinute în urma cursurilor pe care le-ai absolvit sau cărţilor citite. Chiar şi aşa însă, simţi nevoia, uneori, să poţi experimenta fără teamă cele mai năstruşnice idei, pentru a pune apoi în practică ceea ce funcţionează cu adevărat.
Iată de ce, simulările de business reprezintă o experienţă de învăţare unică, fiind construite pe formula 100% experienţial – 0% riscuri. Poţi “pierde” sau câştiga sume fabuloase de bani sau cota de piaţă, te poţi juca şi folosi informaţiile şi abilităţile tale într-un mediu sigur. Astfel, îţi formezi aptitudinile necesare luării deciziilor, înţelegând impactul acestora.
Scenariul este simplu: simularea este concepută ca o metodă activă de instruire, întrunind caracteristicile de bază ale unui joc: existenţa mai multor echipe, desfăşurarea simulării după anumite reguli, posibilitatea desemnării unui câştigător.
Simularea se efectuează prin folosirea pe scară largă a computerului, dar şi a jocului şi a „roleplaying-ului”. Ceea ce dă însă cu adevărat valoare simulărilor de business este faptul că totul are o puternică legătură cu lumea reală, iar participanţii se conectează cu uşurinţă la experienţa jocului, folosind comportamente similare cu cele pe care le iau în propriile companii. Ajungem astfel, la unul din principalele motive pentru care simulările sunt utilizate peste tot în lume, de la programele din şcolile de afaceri şi până la echipele manageriale din corporaţii:
Învatarea de tip experiențial
Studiile arată ca învăţarea experienţială nu numai că este amuzantă, dar este şi mult mai eficientă decât cea clasică, pentru că presupune angajamentul interior şi implicarea fără rezerve a participanţilor în acest proces. Pe parcursul simulărilor de business desfăşurate la EXEC-EDU, am întâlnit, nu o dată, cursanţi angajaţi atât de intens în joc, încât au petrecut zile şi nopţi întregi dezbătând diversele scenarii posibile sau discutând în echipe care au fost efectele deciziilor pe care le-au luat în fiecare rundă de simulare. Un exemplu este simularea de business MANSTRAT, care se face an de an în cadrul cursului de Excelență în management din weekendul rezidenţial.
Dezvoltarea spiritului de echipă, dar şi al celui competititv
Pentru că simuarile se desfăşoară în echipe de 4-6 persoane, iar fiecărui membru i se atribuie un rol, eşti pus în situaţia de a ajunge la un consens împreună cu colegii în privinţa deciziilor pe care le adopţi. Întâlneşti astfel personalităţi diferite, eşti nevoit să îţi asumi rolul de lider; ţi se pune la încercare capacitatea de a asculta activ, de a demostra flexibilitate sau empatie, totul într-un timp foarte scurt. Participanţii deprind valoarea lucrului în echipă pentru dezvoltarea de alternative viabile şi găsirea unor soluţii optime.
Pe de altă parte, cum jocul are o miză şi presupune existenţa unei echipe câştigătoare, competiţia devine acerbă, iar participanţii îşi iau rolul foarte în serios.
Feedback real și imediat
Pe parcursul jocului, primeşti imediat feedback în privinţa deciziilor pe care le-ai luat. Poţi vedea pe loc ce funcţionează şi ce nu. Cu ajutorul facilitatorilor şi colegilor, ai şansa de a vedea şi alte puncte de vedere, pe care până acum nu le luai în considerare. Îţi dai seama care sunt punctele tale forte şi ce abilităţi ar trebui să mai dezvolţi pentru a fi mai performant.
Odată cu evoluţia uriaşă a spaţiului digital, simulările de business vor deveni din ce în ce mai complexe şi vor încerca să replice din ce în ce mai fidel mediul de afaceri real.
Articole similare
Eficiență = (maleabilitate) x (curiozitate)*2
„Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista.”, Albert Einstein De multe ori, oamenii se ancorează în prezent cu ajutorul reţetelor, ai paşilor precişi care arată calea spre reuşită (din categoria Zece paşi pentru a obţine succesul în afaceri sau Cele douăsprezece reguli de aur …
#HRBeyond: Ela Cristiana Voicheci (Credit Europe Bank România) – ”Sunt genul de persoană care alege să vadă partea bună în orice situație”
HR BEYOND: Ela Cristiana Voicheci, Head of Human Resources Credit Europe Bank România 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Mi-am început cariera în contabilitate. Ca proaspăt absolvent de ASE, părea alegerea optimă. Firma respectivă avea până în 50 de angajați, astfel că mă ocupam …
Eficienţa, control al rezultatelor şi recuperarea investiţiei
Cum măsori eficiența unui program de instruire? Cum poţi evalua corect recuperarea investiţiei, într-o perioadă în care trebuie să optimizezi la maxim bugetul din ce în ce mai limitat alocat dezvoltării angajaţilor şi să prezinţi, în fata acţionarilor, rezultate concrete şi sustenabile? Pentru companiile de training, acest lucru poate fi, pentru prima oară, o provocare …
9 moduri de a crea un mediu de lucru FARA STRES!
Ştiai că, în medie, un om de afaceri gestionează între 30 şi 100 de proiecte concomitent? În plus, astăzi, un angajat obişnuit este întrerupt de 7 ori pe oră şi distras până la 2,1 ore pe zi. Iar 4 din 10 dintre angajaţii din corporaţii trec chiar în acest moment printr-un proces de restructurare şi, …