Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Eficienţa, control al rezultatelor şi recuperarea investiţiei
Cum măsori eficiența unui program de instruire?
Cum poţi evalua corect recuperarea investiţiei, într-o perioadă în care trebuie să optimizezi la maxim bugetul din ce în ce mai limitat alocat dezvoltării angajaţilor şi să prezinţi, în fata acţionarilor, rezultate concrete şi sustenabile?
Pentru companiile de training, acest lucru poate fi, pentru prima oară, o provocare serioasă. Ca şi în cazul campaniilor publicitare, este foarte greu să transpui în cifre valoarea adăugată a participării la un curs.
În anii anteriori, creşterile spectaculoase de venit ale clienţilor lor se datorau, în mare măsură, şi creşterii pieţei, iar eficiența unei sesiuni de training era rareori pusă sub lupă. Acum, în condiţiile unei stagnări sau chiar scăderi dramatice în unele industrii, se pune problema beneficiilor reale pe care le-ar aduce o astfel de investiţie.
Instrumente de evaluare
Instrumente de evaluare sunt dintre cele mai diverse. În afara chestionarului clasic, care evaluează „la cald” reacţia participanţilor vis a vis de calitatea cursului şi utilitatea lui, intervin şi alte metode, aplicate în funcţie de tipul programului de pregătire: simulări, teste, sesiuni de follow-up, interviuri sau şedinţe de coaching. Se poate ajunge chiar la măsurarea de indicatori cantitativi, precum evoluţia vânzărilor, fluctuaţia de personal, evoluţia cifrei de afaceri sau a profitului.
Vor înregistra succese companiile de training cu experienţă, care deţin deja un sistem de evaluare foarte bine pus la punct şi care se bazează, în strategia lor, pe crearea de parteneriate cu compania client.
Aportul departamentului de training/HR
Capcană cea mai des întâlnită a managerului de resurse umane este focalizarea pe măsurarea farmaceutică a rezultatelor finale, fără a fi măsurat aceeaşi indicatori înainte de curs. Stabilirea obiectivelor programului, alinierea acestora la strategia generală a companiei, prioritizarea necesitaţilor de instruire, analiza profilului participanţilor – toate acestea sunt puncte cheie în a pune la punct un program de succes.
Responsabilităţile furnizorilor de programe de training
Pentru a-şi putea asuma responsabilitatea rezultatelor finale, compania de training, ar trebui cooptată de la început, în calitate de consultant, în realizarea acestei analize. În discuţiile preliminare cu managerii companiilor client, experţii EXEC-EDU constată, în unele situaţii, că, la bază, nevoia reală era de fapt cu totul alta decât cea pentru care fusese solicitat cursul. Astfel, s-a ajuns, de pildă, de la o cerere de curs de aptitudini de vânzare, la organizarea unui curs de leadership pentru managerii care aveau în subordine echipa respectivă. Abia în urma acestei analize, se poate trece la designul programului, prin adaptarea tematicii la specificul industriei, strategia şi cultura organizaţională a companiei. Ulterior, rezultatele finale nu se vor lăsa aşteptate.
Managerul de resurse umane împreună cu directorul general trebuie însă, să îşi asume şi ei responsabilitatea aplicării de către participanţi, a noilor competențe în companie. Lipsa suportului în implementarea schimbărilor, uciderea în faşă a ideilor noi de către managerul direct, impunerea unor politici organizaţionale rigide sunt doar câteva exemple pentru care un curs, oricât ar fi de bun, nu îşi va atinge obiectivele scontate.
Cu sprijinul acestora şi printr-o selecţie atentă a furnizorului, un program de instruire dedicat unor necesităţi concrete şi atent construit va face diferenţa în 2009, contribuind la menţinerea avantajului competitiv şi la creşterea performanţelor organizaţionale.
Autor: Oana Scarlat
Director marketing EXEC-EDU
Articol apărut in Daily Business.ro
Articole similare
Lecțiile pandemiei
Mă preocupă de câțiva ani tema viitorului muncii în cea de a patra revoluție industrială, cu oportunitățile și provocările pe care le aduce digitalizarea: apariția unor meserii și dispariția altora, utilizarea roboților și creșterea diversității în mediul de lucru, schimbarea metodelor de comunicare, munca de acasă, programul flexibil, creșterea ponderii freelancerilor în populația activă, dezideratul …
5 motive pentru care să devii expert în Supply Chain Management
Rolul de supply chain manager, director sau expert în achiziţii, spre deosebire de alte funcţii în organizaţie nu pare aparent atât de interesant. Ce provocări şi satisfacţii poate aduce responsabilitatea dificilă de a furniza produsul potrivit, la timpul potrivit, în faţa oamenilor potriviţi, la costul potrivit? Iată cel puţin 5 argumente pentru care, în secolul …
Cine are supremaţia? Marketingul sau vânzările?
Back to roots: Marketing şi vânzări în acelaşi departament? Într-o perioadă în care, pentru a se menţine pe piaţă, companiile trebuie să se reinventeze în permanenţă, cine are supremaţia: funcţiunea de vânzări sau cea de marketing? Sunt vânzările parte a strategiei de marketing? Sau invers? Întrebările de mai sus pot genera discuţii fără sfârşit, însă …
Do You Speak Finance?
Fie că iubim sau nu prea cifrele, ele ne dirijează viaţa… iar deciziile de care avem nevoie să ascund în spatele unui fişier Excel…. Afacerile de succes nu se mai pot baza doar pe finanţişti pentru a “traduce” şi interpreta conţinutul rapoartelor financiare sau indicatorii financiari. Avem nevoie cu toţii de un minim de …