Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Cine are supremaţia? Marketingul sau vânzările?
Back to roots: Marketing şi vânzări în acelaşi departament?
Într-o perioadă în care, pentru a se menţine pe piaţă, companiile trebuie să se reinventeze în permanenţă, cine are supremaţia: funcţiunea de vânzări sau cea de marketing? Sunt vânzările parte a strategiei de marketing? Sau invers?
Întrebările de mai sus pot genera discuţii fără sfârşit, însă un lucru este cert: abordarea de tip siloz în companii şi aparentul conflict între marketing şi vânzări sunt de domeniul trecutului.
O organizaţie care continuă să trateze cele 2 funcţiuni ca entităţi separate plăteşte un preţ foarte mare: pierderea de competitivitate, mai puţine oportunităţi de business, frânarea creşterii – iată ceea ce remarcă Chartered Institute of Marketing încă de acum 3 ani. CIM prezice un viitor sumbru pentru companiile care continuă să menţină o structură organizaţională de tip siloz, separând cele 2 departamente. Comunicarea defectuoasă şi lipsa obiectivelor comune sunt consecinţe care gâtuiesc creşterea oricărei afaceri.
Alinierea celor 2 departamente presupune ca fiecare să îşi asume responsabilitatea pentru volumul vânzărilor şi profit. De asemenea, duce la creşterea productivităţii şi folosirea mult mai eficientă a resurselor. Continua dispută dintre vânzători şi marketeri este din ce în ce mai puţin tolerată, pentru că astfel se pierde din vedere ţelul comun, generator de venituri: adresarea nevoilor clientului.
Cum ar arăta „noul departament”
Semnalul de alarmă tras de CIM nu reprezintă însă o tendinţă avangardistă, ci, mai degrabă, întoarcerea la viziunea tradiţională, când exista doar departamentul comercial, care le făcea pe toate. Evident, cu amendamentul că, în secolul 21 vom avea o versiune mult evoluată din punctul de vedere al competențelor, cu creşterea în importantă a aspectelor legate de digitalizare.
Cum ar arăta noul departament? Iată câteva din posibilele direcţii:
Alinierea necesită, desigur, un efort organizaţional şi, în ultimă instanţă, o schimbare majoră de cultură, de mentalitate. Totuşi, chiar şi în condiţiile în care structura organizaţională pune departamentele de marketing şi vânzări în 2 „silozuri” diferite, un adevărat profesionist de marketing sau de vânzări are nevoie de competente din ambele zone sau cel puţin trebuie să se asigure că înţelege în profunzime fiecare activitate. De pildă, statisticile spun că 90% dintre informaţiile generate prin activităţi de marketing nu sunt valorificate în timpul unui proces de vânzare. O colaborare şi o comunicare permanentă ne ajută să nu pierdem din vedere astfel de resurse, extrem de valoroase în generarea de clienţi.
Autor: Oana Scarlat
Related Posts
#HRBeyond: Alina Stoica (Eturia) – ”Cred foarte mult în dezvoltarea continuă, indiferent de succesul avut la un moment dat”
HR BEYOND: Alina Stoica, HR Business Partner Eturia 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Nu știu dacă pot vorbi despre un moment magic. A fost un parcurs natural care a plecat de la o întrebare pe care mi-am pus-o la un moment dat, și …
4 secrete ale managementului clienților strategici
Nu o da în bară, McLaughlin. Acesta este primul sfat pe care l-am primit vreodată despre managementul clienţilor mari, strategici. Pentru mai bine de 30 de ani, companii de tot felul au încercat să administreze clienţii “strategici”. Perspectiva unei relaţii permanente de lungă durată cu cei mai buni clienţi ai noştri a sunat întotdeauna prea …
Simulare de business Transformarea – Human Synergistics®
Transformarea™ este o simulare de grup complexă care ajută managementul în conştientizarea etapelor unui proces de transformare. Simularea este concepută într-un mod care generează controverse şi provoacă discuţii energice despre valori, management, leadership, cultura de organizaţie, cifre sau decizii. Simularea de business Transformarea™ este pragmatică, tehnica şi captivantă; este ancorată în realitatea mediului economic; conştientizează …
Liderul și echipa creativă
Criza ne-a secat creativitatea sau ne-a făcut mai creativi? Care e rolul liderului în stimularea creativităţii celorlalţi? Cum se manifestă creativitatea în EXEC-EDU şi cu ce rezultate? Criza a fost un duş rece, după părerea mea. A trezit o parte dintre firmele devenite cam arogante, dar şi cam letargice în gloria lor. Le-a învăţat să …