Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Cine are supremaţia? Marketingul sau vânzările?
Back to roots: Marketing şi vânzări în acelaşi departament?
Într-o perioadă în care, pentru a se menţine pe piaţă, companiile trebuie să se reinventeze în permanenţă, cine are supremaţia: funcţiunea de vânzări sau cea de marketing? Sunt vânzările parte a strategiei de marketing? Sau invers?
Întrebările de mai sus pot genera discuţii fără sfârşit, însă un lucru este cert: abordarea de tip siloz în companii şi aparentul conflict între marketing şi vânzări sunt de domeniul trecutului.
O organizaţie care continuă să trateze cele 2 funcţiuni ca entităţi separate plăteşte un preţ foarte mare: pierderea de competitivitate, mai puţine oportunităţi de business, frânarea creşterii – iată ceea ce remarcă Chartered Institute of Marketing încă de acum 3 ani. CIM prezice un viitor sumbru pentru companiile care continuă să menţină o structură organizaţională de tip siloz, separând cele 2 departamente. Comunicarea defectuoasă şi lipsa obiectivelor comune sunt consecinţe care gâtuiesc creşterea oricărei afaceri.
Alinierea celor 2 departamente presupune ca fiecare să îşi asume responsabilitatea pentru volumul vânzărilor şi profit. De asemenea, duce la creşterea productivităţii şi folosirea mult mai eficientă a resurselor. Continua dispută dintre vânzători şi marketeri este din ce în ce mai puţin tolerată, pentru că astfel se pierde din vedere ţelul comun, generator de venituri: adresarea nevoilor clientului.
Cum ar arăta „noul departament”
Semnalul de alarmă tras de CIM nu reprezintă însă o tendinţă avangardistă, ci, mai degrabă, întoarcerea la viziunea tradiţională, când exista doar departamentul comercial, care le făcea pe toate. Evident, cu amendamentul că, în secolul 21 vom avea o versiune mult evoluată din punctul de vedere al competențelor, cu creşterea în importantă a aspectelor legate de digitalizare.
Cum ar arăta noul departament? Iată câteva din posibilele direcţii:
Alinierea necesită, desigur, un efort organizaţional şi, în ultimă instanţă, o schimbare majoră de cultură, de mentalitate. Totuşi, chiar şi în condiţiile în care structura organizaţională pune departamentele de marketing şi vânzări în 2 „silozuri” diferite, un adevărat profesionist de marketing sau de vânzări are nevoie de competente din ambele zone sau cel puţin trebuie să se asigure că înţelege în profunzime fiecare activitate. De pildă, statisticile spun că 90% dintre informaţiile generate prin activităţi de marketing nu sunt valorificate în timpul unui proces de vânzare. O colaborare şi o comunicare permanentă ne ajută să nu pierdem din vedere astfel de resurse, extrem de valoroase în generarea de clienţi.
Autor: Oana Scarlat
Articole similare
#HRBeyond: Oana Noemi Trucă (Skanska) – ”Când mă uit în urmă la cariera mea, îmi aduc aminte de o scenă din filmul Star Wars”
HR BEYOND: Oana Noemi Trucă, HR Manager Skanska 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Dintotdeauna am fost orientată către oameni, către a-i servi și sprijini pe cei din jurul meu, cu o mare dorință de a-mi aduce aportul personal la construcția unei lumi mai …
Profesionistul care îşi are propria marca
Nimeni, aproape, nu va mai munci, pe viitor, în sensul clasic în care ne-am obişnuit azi. Lumea în care cineva va rămâne agăţat de un singur loc de muncă pentru tot restul vieţii se va sfârşi pentru cei mai mulţi dintre cei care vor citi aceste rânduri. Nu va mai exista un “loc de muncă” …
Business cu personalitate
În urmă cu mai mulţi ani am terminat facultatea de marketing şi îmi amintesc că unul dintre primele lucruri despre care învăţăm acolo erau cei 4P – Produs, Preţ, Promovare şi Plasament – descrişi de Philip Kotler în cartea “Marketing Management”. Deşi în februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a …
Bunătatea liderilor
de Lavinia Rașcă „Avantajul competitiv al unei companii are la bază o strategie bine aleasă și executată, sub conducerea unui lider performant. Iar liderul este performant dacă este un om bun.” – Michael Porter Căutând pe Google cuvântul leadership, obținem aproape instantaneu mii de rezultate. Primim o mulțime de informații și rețete despre cum să …