Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
O poveste adevărată despre comunicare eronată și conflict
Să vă spun o poveste (adevărată) despre comunicarea eronată, conflict și gestionarea stresului.
Am participat odată la un curs intensiv de o lună despre cum să-ți înființezi afacerea de livrare de servicii de training. Acest curs a adus o valoare imensă vieții mele de trainer și proprietar de afacere.
În fiecare zi, timp de 30 de zile, ne-am întâlnit pentru o sesiune online live care era planificată să dureze aproximativ 1h30. De cele mai multe ori, organizatoarea ne-a ținut mai mult (chiar și cu 30-45 de minute mai mult), deoarece încerca să răspundă la toate întrebările noastre și să ne ofere mult mai multă valoare decât ne așteptam.
În timp ce unii dintre noi eram uimiți de dăruirea ei și de valoarea mare pe care o primeam, într-o seară, un participant a început să se plângă și să fie foarte vocal despre faptul că nu se respectă programul.
Organizatoarea a început să se simtă groaznic, învinovățindu-se și îndoindu-se de capacitățile ei. Abia mai reușea să se concentreze pe clasă din cauza stresului.
(Notă: este absolut normal ca unii dintre noi să simpatizeze cu participantul, iar unii dintre noi să înțeleagă și s-o susțină pe organizatoare… sau ambele 🙂 )
Ce s-a întâmplat acolo?
Ei bine, cunoașterea PCM (Process Communication Model) ar fi putut evita această comunicare eronată și situație conflictuală sau, odată începută, ar fi putut ajuta la rezolvarea mai rapidă a conflictului. Participantul care se plângea, avea una dintre principalele sale Nevoi Psihologice Structurarea Timpului (specifică etajului de Gânditor din noi). Aceasta înseamnă că le place să aibă o imagine clară a programului lor, a ceea ce trebuie făcut și până când și astfel, orice întârzieri îi declanșau stres și nemulțumire.
Faza de distres a Gânditorului: Deoarece sesiunile durau în mod regulat mai mult decât era planificat, acest participant a simțit că nu mai deține controlul asupra programului său, ceea ce era atât foarte important, cât și foarte stresant pentru el. Din această cauză, nu s-a mai concentrat pe faptul că primea mult mai multă valoare pentru bani și, în schimb, s-a concentrat pe nevoia sa psihologică care nu era satisfăcută. Astfel, a devenit neliniștit și a început să o atace pe organizatoare, criticând lipsa sa de structură a timpului și lipsa de respect față de a lui.
Empaticul/Armonizatorul: Organizatoarea cursului are o energie de empatic/armonizator foarte puternică (cel mai probabil nivelul de bază și de fază în structura ei de personalitate). Este caldă și grijulie și vrea să dea cât mai mult din cunoștințele ei pentru a-i ajuta pe ceilalți. Ea oferă întotdeauna mai mult decât se așteaptă pentru ca alții să fie fericiți. Sub stresul atacului, ea a început să se învinuiască, s-a simțit ca o victimă, nu se mai putea concentra și i-a lipsit asertivitatea… Comportament specific pentru o persoană empatică aflată sub stres.
Cum ar fi putut fi evitat acest lucru?
Organizatoarea, știind că îi place să ofere mult mai multă valoare, ceea ce se traduce adesea în sesiuni semnificativ mai lungi, ar fi putut să comunice acest lucru de la început și să se asigure că participanții înțeleg că toate sesiunile vor fi înregistrate și disponibile ulterior pentru cei care nu pot sta mai mult decât programul agreat inițial.
Odată început, cum ar fi putut fi rezolvat conflictul?
Dacă organizatoarea ar fi cunoscut PCM, ar fi putut recunoaște atacul ca fiind secvența de stres a fazei Gânditorului, care nu a avut satisfăcută nevoia de Structură a Timpului, ci din contră. Acoperirea nevoilor psihologice este o modalitate bună de a invita oamenii să iasă din stres. Prin urmare, ea ar fi putut încerca să-i satisfacă nevoia de structură a timpului (cerându-și scuze pentru întârzieri și re-agreând un nou program, sau pur și simplu afirmând că, într-adevăr, majoritatea sesiunilor vor dura mai mult și că roagă participanții să își ajusteze pe cât posibil orarul. De asemenea, ar fi putut să sublinieze și valoarea suplimentară pe care participanții o primesc prin sesiuni mai lungi și să reamintească faptul că sesiunile erau înregistrate și disponibile pentru ca participantul să le vizioneze mai târziu etc.).
Dacă astfel de situații nu îți sunt străine…
Te poți înscrie la unul din cursurile PCM din calendarul EXEC-EDU
…pentru a învăța să gestionezi mai bine stresul și conflictele la locul de muncă sau acasă.
Articol preluat. Articolul original poate fi consultat pe magdatabac.com.
Articole similare
#HRBeyond: Cristina Profeanu (Vego Holdings) – ”Cred că mulți dintre noi trebuie să ne îmbunătățim competențele în comunicare”
HR BEYOND: Cristina Profeanu, HR Manager Vego Holdings 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Acel moment a fost în 2007 când am fost angajată la GE Money, divizia financiară a lui GENERAL ELECTRIC, în cadrul departamentului HR. Deși eram anul I în cadrul Facultății …
Putem fi fericiți la locul de muncă?
Fericirea NU este un sentiment. Dacă fericirea ar fi un sentiment, acest lucru ar fi foarte dezamăgitor. Ar depinde de cum ai dormit noaptea trecută, de ceea ce ai mâncat la micul dejun, dacă șeful a țipat la tine azi de dimineață și alte elemente care nu sunt în controlul nostru. De fapt, emoția pe …
Step into the Future You – Leadership 360°
Ce e diferit azi? Totul. Într-un context în care dezvoltăm și inspirăm echipe hibride, jonglăm cu presiuni externe care ne afectează nu numai echipele, ci și pe noi, comportamentele care ți-au asigurat succesul până acum, nu îți mai garantează succesul viitor. Dacă ești un lider de succes și îți dorești să te relansezi pe traiectoria …
Criza de lideri
Dezvoltarea competențelor de leadership este prioritatea nr. 1 pe agenda unui CEO în 2023 Conform studiului Global Leadership Forecast, publicat de compania de consultanță DDI în 2023 în 50 de țări, în top 3 preocupări ale unui CEO sunt atragerea și reținerea talentelor (aproape 60%), dezvoltarea unei noi generații de lideri (50%) și menținerea engagement-ului …