Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Cuvinte bine scrise
Indiferent cât de bine crezi că poți să comunici în scris dacă destinatarul mesajului tău fie nu înţelege deloc, fie receptează mesajul trunchiat, ai ratat ținta. Consecințele neînţelegerilor mesajelor scrise ne sunt arhicunoscute pentru că fiecare dintre noi le-a trăit atât acasă, cât și la serviciu: bani aruncați pe fereastră, relații cu colegii compromise definitiv, clienți pierduți, oportunităţi ratate, conflicte cu șefii sau nevasta/soțul…
Soluția acestei probleme este simplă – să învăţăm să scriem mai bine!
În caz că te frământa dacă ți se aplică sau nu îndemnul de mai sus îți recomand un test simplu care îți va îndepărta rapid îndoielile. Ia un text de 500 de cuvinte sau mai mult, pe care l-ai scris și de care ești mândru. Recitește-l și întreabă-te:
Câte cuvinte șmechere ai folosit? Înţeleg prin șmecher cuvinte lungi, complicate, interpretabile sau pe care numai un număr restrâns de inițiați le pot înţelege? Te-ai gândit că dacă cititorul tău nu înţelege ți-ai pierdut degeaba timpul scriind mesajul? Ți-e clar că, indiferent de poziția ta pe scara ierarhică, dacă vorbim de job, omul care citește și nu pricepe ce zici sau în ce fel îl afectează informația transmisă, îți va ignora mesajele viitoare sau în cel mai fericit caz le va citi în diagonală?
Câte cuvinte ai putea elimina din text nu numai fără să pierzi din valoarea mesajului, ba chiar câştigând claritate și concizie? Câte cuvinte contează cu adevărat? Cât e de ușor de înţeles mesajul tău? După câte propoziții va renunța clientul tău potențial să citescăa?
Cât de natural curge povestea pe care o transmiți? Cât de bine sunt structurate paragrafele mesajului tău? Există logică și fluența mesajului? Există vreun motiv pentru care cititorul ar fi atras și ar citi cu sufletul la gură? Sau se va întreba la sfârşit ”așa și…?”
Cum sună mesajul? E sec? Plictisitor? Atrage? Ai omis pași absolut necesari înţelegerii narațiunii? Se poate pierde receptorul în bucle inutile? Pune-te în papucii cititorului și întreabă-te ce simți acum că ai terminat de citit? Înţelege el ce are de făcut dacă ai inclus și un îndemn la acțiune? Și ce câştigă dacă face?
Pentru cine ai scris? Găseşte cititorul tău vreo valoare pentru el în mesajul tău? Satisfaci în vreun fel nevoile de informare, îndrumare sau distracție ale celui care te citește? Îți recunoaște el tonul, stilul și abordarea sau ai jucat într-un film în detrimentul autenticităţii?
Răspunde-ţi cinstit la aceste întrebări și ai să știi dacă ai nevoie să vii la cursul de scriere eficientă în afaceri, să trimiți pe cineva sau să-l recomanzi cuiva care vrea să fie eficace, să-şi îmbunătăţească relațiile, să gândească organizat și să se facă înţeles din prima.
Poți să optezi pentru cursurile deschise sau să ceri cursuri dedicate pentru echipa ta.
Articole similare
Ce facem cu oamenii problemă din echipă?
Cred că fiecare dintre noi a întâlnit oameni problemă în echipele din care a făcut parte. De aceea, vă propun să ne oprim la trei dintre nenumăratele situaţii care pot apărea şi să vedem cum am putea acţiona: a) Absentul Implicarea unui membru în echipa din care face parte poate fi influenţată de apariţia unei …
Simulare de business Transformarea – Human Synergistics®
Transformarea™ este o simulare de grup complexă care ajută managementul în conştientizarea etapelor unui proces de transformare. Simularea este concepută într-un mod care generează controverse şi provoacă discuţii energice despre valori, management, leadership, cultura de organizaţie, cifre sau decizii. Simularea de business Transformarea™ este pragmatică, tehnica şi captivantă; este ancorată în realitatea mediului economic; conştientizează …
5 minciuni frecvente spuse de vânzători managerilor lor
Fără a avea pretenţia că în rândurile următoare vei citi rezultatele vreunui studiu ştiinţific (realizat de vestiţii cercetători britanici :)), iată care sunt, în opinia mea, cele mai frecvente minciuni cu care oamenii de vânzări încearcă să-şi scuze în fata managerilor lor slabele rezultate şi/sau să se “îmbete singuri cu apă rece”: Minciună #1: “Dacă …
Business cu personalitate
În urmă cu mai mulţi ani am terminat facultatea de marketing şi îmi amintesc că unul dintre primele lucruri despre care învăţăm acolo erau cei 4P – Produs, Preţ, Promovare şi Plasament – descrişi de Philip Kotler în cartea “Marketing Management”. Deşi în februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a …