Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Angajatii care nu se inteleg cu sefii au un risc mai mare de imbolnavire decat restul
Companiile încearcă să stopeze factorii de stres care afectează angajaţii prin masaje la birou şi prin şedinţe de consiliere psihologică.
Mediul şi condiţiile de lucru, responsabilităţile din contractul de muncă, precum şi relaţia cu şeful direct sunt câţiva dintre factorii care pot provoca anxietate sau alte tipuri de boli angajaţilor care nu sunt mulţumiţi de aceste aspecte la locul de muncă. De aceea, companiile încearcă să stopeze riscurile de îmbolnăvire a salariaţilor prin diverse metode de motivare, precum masaje la birou, crearea de spaţii de relaxare şi chiar şedinţe de consiliere psihologică.
„Factorii de stres sunt probleme structurale printre care se număra aspecte precum comunicarea nepotrivită, conţinutul muncii, natura relaţiilor cu superiorii, calitatea climatului psihosocial şi evoluţia perspectivei de carieră. De asemenea, cei care nu au o relaţie favorabilă cu şeful au cu 24% mai mare riscul de a suferi probleme severe de inimă. Iar dacă lucrează cu acel manager mai mult de 4 ani, riscul este cu 39% mai mare“, a spus Carmen Mardale, trainer şi coach în cadrul companiei de training Exec-Edu, în cadrul unui eveniment organizat săptămâna trecută.
În ceea ce priveşte provocările pe care le mai întâlnesc angajaţii în interiorul companiilor în care lucrează cel mai des întâlnite sunt relaţia cu şeful şi colegii de muncă, urmată de relaţia de cuplu sau de familie, cât şi anxietatea cu care se confruntă o mare parte a angajaţilor români.
Pe de altă parte, cei care se înţeleg bine cu şeful sunt de şase ori mai implicaţi la serviciu şi, de asemenea, pot trece peste o săptămână cu 40 de ore de muncă cu uşurinţă faţă de ceilalţi care nu au o relaţie favorabilă cu şeful direct şi sunt epuizaţi după cele 20 de ore de muncă pe săptămână.
„Am creat ateliere de management şi am început să formăm un program de well-being. Cele mai căutate sunt masajele la birou şi consilierea psihologică pentru care fiecare angajat are acces la câte trei şedinţe. Angajaţii din alte oraşe pot participa online la astfel de programe de consiliere“, a spus Irina Calomir, coordonator de dezvoltare organizaţională în cadrul Orange România.
Companiile locale şi multinaţionalele se implică în ultima perioadă destul de intens în dezvoltarea personală şi starea de bine a angajaţilor la locul de muncă. Fiecare dintre aceste companii alocă bugete pentru astfel de programe, workshop-uri sau teambuilding-uri.
La întrebarea „îţi place ceea ce faci în fiecare zi?“ doar 20% din populaţia planetei a răspuns afirmativ, restul nefiind mulţumiţi de ceea ce fac, potrivit datelor din studiul Gallup care a fost prezentat de Carmen Mardale în cadrul evenimentului.
De asemenea, acelaşi studiu mai arată că angajaţii care au un prieten bun la serviciu pot fi de şapte ori mai implicaţi în ceea ce fac, mai buni în relaţia cu clienţii, pot produce o muncă de calitate mai bună şi se confruntă cu un risc mai scăzut de accidente de muncă. Pe de altă parte, cei care nu au niciun prieten la muncă pot suferi de singurătate la locul de muncă şi depresie.
Mai mult, Carmen Mardale spune că starea de bine a angajatului creşte cu 15% dacă o persoană cu care interacţionează este fericită.
Articol publicat în ediția tiparită a Ziarului Financiar din data de 05.04.2016
Related Posts
Eficiență = (maleabilitate) x (curiozitate)*2
„Lucrul cel mai important este să nu încetezi să pui întrebări. Curiozitatea are propria raţiune de a exista.”, Albert Einstein De multe ori, oamenii se ancorează în prezent cu ajutorul reţetelor, ai paşilor precişi care arată calea spre reuşită (din categoria Zece paşi pentru a obţine succesul în afaceri sau Cele douăsprezece reguli de aur …
Cate telefoane sau vizite la client sunt necesare in vanzari?
Articol de Mircea Enescu Ei bine, n-are nicio importanţă câte telefoane şi/sau vizite ar trebui să facă un agent de vânzări! Poate că te surprinde acest răspuns, însă important este că omul de vânzări să fie profitabil. Mai exact, să fie capabil să genereze un profit de câteva ori mai mare decât costurile …
Ce este „Executive Presence”? Te definește ? Se poate construi ?
Ce reprezintă „executive presence”? O combinaţie între carismă, prestanţă (denumită plastic sub termenul de „gravitas” în limba engleză) şi o tentă de inefabil – trăsături care, în aparenţă sunt înnăscute pentru un lider. Executive Presence este o artă iluzorie, stăpânită de acei lideri care, atunci când intră în cameră, se fac remarcaţi, atrăgând toate privirile, …
Do You Speak Finance?
Fie că iubim sau nu prea cifrele, ele ne dirijează viaţa… iar deciziile de care avem nevoie să ascund în spatele unui fişier Excel…. Afacerile de succes nu se mai pot baza doar pe finanţişti pentru a “traduce” şi interpreta conţinutul rapoartelor financiare sau indicatorii financiari. Avem nevoie cu toţii de un minim de …