Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Indicatori de performanta
Trăim într-o lume copleşită de KPI. În corporaţii suntem inundaţi de cifre şi obiective. Cu toate acestea, deşi există sute de indicatori de performanţă, unii sunt redundanţi sau folosiţi în exces, ducând la comportamente neproductive.
Pe parcursul programelor şi proiectelor de consultanţă derulate de experţii EXEC-EDU pentru companii din cele mai variate industrii, au reieşit, de fapt, doar 4 KPI esenţiali care revin în mod repetat în priorităţile managerilor.
Iată de ce aceşti 4 indicatori sunt selectaţi cel mai frecvent atunci când vine vorba de prioritizarea lor
1. Satisfacţia clientului: Este simplu, fără clienţi organizaţia din care provii nu ar exista. Orice organizaţie are ca prioritate principală satisfacţia clientului, indiferent că este vorba despre o afacere sau despre o organizaţie guvernamentală, despre un business generator de profit sau un ONG.
2. Calitatea proceselor interne: Companiile trebuie să se asigure că serviciile şi produsele lor sunt la standardele aşteptate şi că optimizează modul în care ele sunt livrate. Nu contează că lucrezi la Apple, FBI sau într-un centru global de tip “shared service” – indiferent de tipul de organizaţie, există o preocupare constantă că procesele să fie eficientizate la maxim şi să livreze clientului calitatea aşteptată
3. Satisfacţia angajaţilor: Cu toate că inteligenţa artificială şi roboţii care operează cu informaţii complexe au înlocuit în multe situaţii funcţiuni şi roluri în organizaţie, putem spune totuşi că angajaţii sunt cele mai importante resurse ale unei afaceri.
4. Indicii de performanţă financiară: Indicatorii financiari sunt, din nou, importanţi în orice tip de organizaţie. Apple trebuie să se asigure că îşi satisface angajatorii prin creşterea cifrei de afaceri şi profituri sănătoase, FBI trebuie să demonstreze către plătitorii de taxe că oferă valoare pe măsură, în timp ce o funcţiune internă de IT trebuie să se asigure că tine costurile sub control şi realizează economii.
Pornind de la aceşti 4 indicatori, fiecare tip de business poate dezvolta metrici precum EBITDA, Net Promoter Score, margine de profit etc. Aşadar, pornind de la această bază intuitivă, pune la punct sistemul de KPI astfel încât să rămână relevant şi să aibă sens.
Articole similare
Compania de training EXEC-EDU sprijină comunitatea de business
Sprijinim comunitatea de business, prin workshop-uri virtuale gratuite, adaptate perioadei de criză București, 2 aprilie 2020 Compania de training EXEC-EDU a demarat o serie de workshop-uri virtuale gratuite pentru absolvenții și partenerii săi, care trec prin momente dificile generate de criza sanitară și intrarea în recesiune. Această acțiune început ieri, 1 aprilie, cu prima întâlnire …
e-Grow Live Talks – Managementul complexității într-o lume VUCA
VUCA nu mai este de mult un “buzz word”, un cuvânt abstract din literatura de business, ci o realitate complexă, pe care, în calitate de manageri, avem nevoie să o gestionăm astfel încât să putem supraviețui și crește. Astăzi, chiar trăim într-o lume VUCA. Ce avem de făcut? Să învățăm să ne dezvoltăm abilitățile de …
Povestea unui mare pas înainte
Ne-am lansat un nou website și o nouă identitate vizuală Bun găsit! Astăzi am intrat într-o nouă etapă – una axată pe simplificare și inovație. După 20 de ani de activitate continuă în piața de dezvoltare pentru manageri, este timpul să îmbrăcăm haine noi. De altfel, succesul nostru se bazează tocmai pe capacitatea de a inova, …
Trebuiau să poarte un nume
Când m-am așezat să scriu acest articol, mi-a venit în minte superba poezie a lui Marin Sorescu și așa am ales titlul. De ce? Pentru că tendințele, problemele și tehnicile de rezolvare a acestora, cunoscute de mult în mediul economic și în societate, primesc noi și noi denumiri. În ultimii ani, ele se cheamă: Great …