Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
La ce poate folosi un program de Business Awareness?
de Monica Minoiu, Expert EXEC-EDU
Balanţa între orientarea strategică și cea operaţională în activitatea unui manager influenţează profund succesul companiei, pe termen lung.
De aceea, foarte multe organizaţii oferă managerilor instrumentele necesare echipei pentru a avea viziunea de ansamblu asupra afacerii și a o transforma în acţiune.
Din această perspectivă, programul de pregătire „Business Awareness” a reprezentat soluţia pentru un grup de 90 de manageri, parte a reţelei unui furnizor de servicii în zona IT&C. Ne-am propus ca participanţii – manageri locali de puncte de lucru în reţea – să îşi însuşească o abordare antreprenorială, într-un mediu competiţional intens, dictată de o piaţă foarte dinamică.
Acest demers s-a materializat într-o serie de întrebări, precum cele de mai jos: Ce procent din atribuţiile unui manager reprezintă partea operațională și cât înseamnă analiza, decizia proactivă și generarea unor soluții inovatoare? Cât timp alocă managerul înțelegerii profunde a strategiei companiei, identificării oportunităților și amenințărilor din piață, evaluării deciziilor care influențează succesul pe termen lung? Și, în ultimă instanţă, cum se reflectă toate acestea în performanţa și motivaţia echipei pe care o coordonează?
Printre principalele responsabilităţi ale celor 90 de manageri, se numărau administrarea unor centre regionale, maximizarea vânzărilor și managementul eficient al tuturor resurselor. Nu în ultimul rând, aceştia se ocupau de coordonarea unor echipe mature, capabile să livreze rezultate operaţionale, dar care să înţeleagă direcţiile de acţiune ale companiei și să fie motivate continuu de acestea.
Probleme de soluționat
Pe durata celor două zile ale programului, tematica solicitată trebuia să includă aspecte legate de:
Clientul a solicitat ca programul adaptat să utilizeze metode de abordare de tipul studiilor de caz aplicate, al jocurilor de rol și al simulărilor de afaceri, într-o perspectivă creativă.
Mi-a fost util să aflu, în prealabil, câteva insight-uri de companie. Andrei, ca să luăm doar exemplul unui manager, are deja o echipă matură, care livrează rezultate și care poate fi motivată și cu alte instrumente decât cele tradiţionale. O soluţie ar fi fost pentru el implicarea colegilor în activitatea de zi cu zi, ca și cum ar conduce o afacere proprie, antreprenorială. Ceea ce şi-ar fi dorit era să le crească nivelul de satisfacţie, motivare, responsabilitate și să îi dezvolte în direcţii care să aducă beneficii atât companiei, cât și lor înşişi. Asumarea de către membrii echipei și de către Andrei a rolului de antreprenori în centrul local ar fi reprezentat o schimbare radicală de atitudine și orientare, un spirit nou, despre care Andrei era convins că putea „muta munţii”. Însă, pentru a ajunge acolo, Andrei ar fi trebuit să fie el însuşi primul care să înţeleagă ce înseamnă a fi „antreprenor”.
Intervenție
Conţinutul propunerii noastre a implicat acoperirea a patru zone importante de discuţie, transfer de concepte și aplicaţii practice: management strategic vs. management operaţional, managementul proceselor interne, managementul costurilor operaţionale, limbajul financiar ilustrat în zona de acţiune a participanţilor. Un beneficiu secundar al programului a fost întărirea sentimentului de responsabilitate faţă de afacerea gestionată de fiecare manager.
Participanţii s-au familiarizat cu toate conceptele de management strategic, operaţional și financiar ale unei afaceri, specifice industriei și clientului. Ulterior, programul şi-a propus ca aceştia să îşi auto-evalueze înţelegerea conceptelor, cu ajutorul unor aplicaţii practice, ţintite pe propria lor afacere.
Cel mai important, cursanţii au avut şansa să practice, într-un cadru sigur de învăţare, de tipul academie „trial and error”, toate noţiunile parcurse, înţelegând cât de importante sunt pentru ei:
Rezultate
Andrei a „rezonat” primul la spiritul programului. El a înţeles că programul de „Business Awareness” putea să îl deschidă către concepte de nivel superior. A perceput cursul ca pe un vot de încredere acordat lui însuşi și tuturor colegilor săi, din dorinţa de a le creşte expunerea și de a le facilita înţelegerea businessului în ansamblu. A reflectat, s-a evaluat pe el însuși și pe membrii echipei, a gândit diferite variante de abordare a acestora și a competiţiei locale și a pus în aplicare conceptele învăţate.
Rezultatul a fost un proiect foarte curajos pentru el și echipa sa, care viza repoziţionarea percepţiei lor (atât declarativă, cât și „executivă”) asupra punctului de lucru, ca fiind familie și business personal, în acelaşi timp.
Din perspectiva abordării businessului ca o familie, membrii echipei urmau să fie preocupaţi de imaginea, curăţenia, modul de tratare a „oaspeţilor”, de relaţiile dintre membrii casei. Din perspectiva unui business personal, colegii lui Andrei urmau să fie interesaţi de eficienţa procesului de vânzare, de modul de convingere a clientului pentru a cumpăra / reveni, de importanţa atingerii targetelor într-o manieră profitabilă, de poziţionarea față de produse și servicii, de eficienţa operaţională a locaţiei.
Andrei a declarat că, după program, a început să vadă mai clar două aspecte:
Era entuziasmat, plin de energie și încrezător că va reuşi cu echipa lucruri „nebănuite”. Era gata să treacă la nivelul următor și să reuşească să dea naştere unui nou val care să facă diferenţa. Conceptul său urmează să trateze clar toate cele patru direcţii strategice ale companiei și, în acelaşi timp, să crească gradul de conştientizare, implicare și acţiune la nivel de echipă.
Articole similare
Stretch Management Program
Program complex de management si administrarea afacerilor, desfasurat pe parcursul mai multor ani pentru o companie multinationala din industria de telecomunicati, ca parte a programului de succesiune. Cursul a avut urmatoarele module: Human Resources Management, Managing Financial Resources, Managing The Supply Chain, Managing Marketing, Management Project
Leadership, de la complexitate la schimbare{:}
Curs dedicat organizat pentru echipa de management dintr-o companie multinationala din industria farmaceutica, care a provocat participantii la dezbateri intense si identificare de posibile cai de actiune pentru intrebari cum ar fi: De ce stilul de leadership este atat de mult influentat de misiunea, viziunea si valorile companiei? Care este de fapt experienta unui leadership …
#ElitaAbsolventilor: Laura Lupu, Fondator Degusteria Francesca
Laura Lupu, Fondator Degusteria Francesca După o carieră prodigioasă de peste 15 ani în marketing, reprezentând branduri puternice din industria farma, alimentară sau de tutun, Laura Lupu și-a înființat propria companie, în anul 2012. Primul an a fost dedicat creării și dezvoltării unui magazin online care distribuia produse artizanale, din diferite zone ale Italiei. În …
Tehnici de facilitare
Curs dedicat realizat pentru o companie din sectorul FMCG, care si-a propus dezvoltarea abilitatilor de facilitare a echipei de resurse umane si dezvoltare organizationala, astfel incat aceasta sa devina un real suport pentru toate departamentele, in organizarea, prezentarea, sustinerea si implementarea tuturor proiectelor in care sunt implicate. Concret, cursul si-a propus ca participantii: Sa cunoasca …