Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
SONDAJ EXEC-EDU: De ce rămân angajații români în companii?
Primele trei criterii pe baza cărora angajații români decid să rămână pe termen lung în companii sunt stabilitatea locului de muncă, sentimentul că sunt apreciați și o relație foarte bună cu șeful direct, iar pe locul patru se află oportunitatea de a accesa programe de training și specializare finanțate de angajator. În același timp, în 2022 companiile ar trebui să includă în strategia de retenție a angajaților programul flexibil și munca la distanță. Acestea sunt cele mai importante concluzii ale unui sondaj realizat în rândul angajaților români, de către EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training.
Astfel, 61% dintre angajați își doresc un loc de muncă sigur și stabil, 53% vor să le fie recunoscute și apreciate performanțele, 46% își doresc să aibă o relație profesională foarte bună cu șeful direct, iar 30% declară că au rămas în companie datorită accesului la cursuri, oferit de angajator.
„Momentul economic și social pe care îl traversăm îi determină pe angajați să aprecieze mai mult stabilitatea, dar evidențiază și nevoia de dezvoltare. Noul context presupune noi tipuri de competențe, mai ales în rândul managerilor, având în vedere schimbarea modelelor de business, a comportamentului de consum și digitalizarea accelerată. Pe de altă parte, studiul readuce în prim plan nevoia de apreciere și de conectare la locul de muncă și importanța bunelor relații. Apoi, se spune că oamenii nu își părăsesc locul de muncă, ci șefii, ceea ce explică de ce aproape jumătate din respondenți pun relația cu șeful direct pe primul plan”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
În privința strategiilor pe care trebuie să le adopte companiile în 2022 pentru a-și păstra angajații, programul flexibil care să includă și munca la distanță este menționat de 78% dintre angajați, în timp ce majorarea salariilor după criterii clare este considerată importantă de 67% dintre angajați.
Accesul la dezvoltare este un alt aspect cheie care reiese din sondajul EXEC-EDU și pe care angajatorii ar trebui să îl ia în considerare în strategia de retenție a angajaților pentru 2022. Peste 80% dintre angajați punctează ca fiind „foarte importantă” pentru ei finanțarea cursurilor de către companie. Consecvența în oferirea cursurilor de specializare contează pentru 62% dintre respondenți, în timp ce aproape jumătate dintre aceștia spun că accesul nelimitat la cursuri oferit de o altă companie, i-ar determina să își schimbe jobul, chiar dacă ar primi același salariu.
69% dintre manageri spun că își arată constant aprecierea față de colegii lor, iar 64% dintre manageri afirmă că au ușa deschisă mereu pentru membrii echipei. O altă strategie relevantă de fidelizare, generată de noile condiții de muncă, este programul flexibil, pe care l-au implementat 47% dintre managerii care au răspuns întrebărilor din sondaj.
Totuși, un salariu mai mare i-ar determina să își schimbe locul de muncă pe 75% dintre angajați, urmat, în topul dorințelor acestora, de un pachet de beneficii mai generos (52%) și de un pachet de cursuri de specializare mai generos (52%). 49% din cei intervievați și-ar schimba job-ul pentru un program de lucru foarte flexibil, iar 27% s-ar muta într-o companie care le-ar oferi un program MBA.
La sondajul EXEC-EDU, realizat în luna decembrie, au răspuns manageri din industrii ca retail, IT, petrol și gaze, jocuri de noroc, educație, FMCG, banking, agribusiness, curierat, transporturi, consultanță. Respondenții ocupă poziții de middle management (37%), top management (17%), iar restul sunt angajați. Jumătate dintre respondenți nu au schimbat compania în ultimii 5 ani, în timp ce 29% dintre ei sunt în actuala companie de 2-5 ani, iar 21% au sub doi ani vechime la prezentul loc de muncă. Motivele pentru care respondenții au rămas fideli unei companii sunt siguranța și stabilitatea poziției (61%), recunoașterea și aprecierea performanțelor (53%), relația foarte bună cu șeful direct (46%), perspectivele de viitor, respectiv majorările salariale (36%).
59% dintre intervievați lucrează în companii cu cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro, 17% activează în companii cu cifre de afaceri de 5-10 mil euro, iar24% sunt în companii cu cifre de afaceri sub 5 milioane de euro.
Articole similare
Burse pentru dezvoltarea competențelor de leadership
20 august – 13 septembrie 2020 Eşti manager, antreprenor sau vizezi un astfel de rol în curând? Îți dorești să îți dezvolți competențele și să devii un lider mai bun? Atunci programul Leadership 360, organizat de EXEC-EDU îți poate aduce un atu important în această perioadă. Aplică acum pentru o bursă de studiu, reprezentând 50% …
e-Grow Live Talks – Strategii în epoca schimbărilor 3D
Pe 16 martie, dr. Lavinia Rașcă, unul dintre cei mai apreciați experți în strategie şi antreprenoriat din România, va vorbi despre ce fel de strategii adoptă liderii de succes în epoca schimbărilor 3D. Discuția reprezintă o sesiune concentrată și practică a concluziilor extrase de Lavinia din sutele de ore de cursuri, proiecte de consultanță și …
Facilitare…grafică
Facilitarea grafică este practică de a folosi cuvinte & imagini pentru a crea o hartă conceptuală a conversaţiei, înainte, în timpul sau după ce conversaţia a avut loc. Folosirea imaginilor şi cuvintelor pentru a face schimb de idei şi pentru a crea legături, are o istorie îndelungată, începând cu scribii din vechime. Scribii au existat …
2018: Anul mişcărilor strategice inteligente | Curs gratuit în 31 ianuarie
Get the tools, break the rules and make a difference Avantajul competitiv impune ca liderii să fie permanent conectați la strategie, indiferent dacă este vorba despre elaborarea, implementarea sau schimbarea ei. Care sunt lentilele potrivite, prin care trebuie privit mediul economic complex și competitiv? Ce alegeri pot atrage clienţii spre o anumită afacere? Dacă vrei …