4 idei îndrăzneţe, care acum câţiva ani sunau prea bine pentru a fi adevărat. Idei pornite de la acceptarea, atât de către angajatori, cât şi de angajaţi, a faptului că nevoile se schimbă şi că ambele părţi au de câştigat în anumite condiţii. Mihaela Matei EMBA, expert şi consultant EXEC-EDU, explică pentru absolvenţii şi prietenii EXEC-EDU, în cele de mai jos:
1.“Fun at work” este cheia motivării
Ca angajat începem să valorizăm foarte mult acest aspect. Ceea ce trebuie să înţelegem este că el are mai multe laturi: ceea ce fac, cum mi se cere să fac, cu cine lucrez, unde lucrez şi putem continua. Un astfel de mediu este mult mai creativ, “hrăneşte” cu energie şi echilibrează psihic.
Fiecare angajator ar trebui să analizeze acest aspect şi să îl “traducă” pentru organizaţia şi industria din care face parte. Pentru unii poate însemna să redecoreze toate sălile de şedinţe “în stil hazliu” sau zone de relaxare, inspirate de modelul oferit de sediul Google din Londra. Pentru alţii, 20 de sortimente de cafea, 100 de tipuri de ceai şi o persoană dedicată, care să servească ceai/ cafea la anumite ore din zi, aşa cum vedem în India. Săli de masaj, discuţii organizate periodic cu personalităţi inspirationale pe teme curente, un coş de basket pentru pauza de masă, un duş pentru cei care fac jogging până la birou… şi putem continua. Unde duc toate acestea? Încercaţi şi veţi vedea! Productivitatea muncii sună decrepit, însă este la fel de actuală ca şi scrierile lui Caragiale.
2. “Work from home”
Flexibilitatea în ceea ce priveşte spaţiul în care lucrăm va ajunge să definească şi “cu cine lucrăm”. Tehnologia curentă de comunicare face acest lucru posibil fără eforturi mari şi la costuri rezonabile.
De ce acest avantaj va face diferenţa? Motivele sunt ştiute foarte bine de fiecare dintre noi. Poate fi pentru că: de obicei te trezeşti mai târziu şi dacă te-ai conecta la 9:00 direct de acasă nu ai mai întârzia la lucru, biroul tocmai s-a mutat şi petreci câteva ore pe drum într-un trafic infernal, lucrezi mai bine de acasă decât în open space, ai o ţeavă spartă şi trebuie să aştepţi instalatorul care nu ştii exact când vine, abia ai devenit mămica însă să lucrezi te ţine în formă şi ai multe proiecte la care vrei să participi dar micuţul te “restricţionează” …
Ca angajat pot decide să mă alătur unei astfel de companii din raţiuni personale. Ca angajator, dacă mediul mi-o permite, nu am decât de câştigat atât în costuri (utilităţi, administrative, chirii, parcare etc.), cât şi în productivitate. Zona IT, agenţii de marketing şi publicitate şi consultanță pot accesa acest stil de lucru. Multe companii din US utilizează acest avantaj.
3. IT Tools
Azi, la 2 ani, copiii ştiu să acceseze jocurile din telefonul mobil utilizând touch-screen-ul, iar la 4 ani, dacă le dai tableta, ai răgaz să găteşti sau să citeşti ceva. Cei mai mari au 2-3 conturi de mail, joacă în reţea, descarcă tot ce nu gândeşti de pe net şi dau “like” când şi la ce au chef. Noi comandăm de pe net pentru că produsele vin direct la birou şi nu mai e nevoie să căutăm loc de parcare, iar magazinul e deschis non stop. Dacă nu ţinem pasul cu această zonă, în câţiva ani, nu vom mai şti cum să comunicăm şi felul în care lucrăm chiar şi la birou va avea de suferit.
Teleconferinţele, videoconferințele, conectările remote, procesele de arhivare utilizând Document management, sistemul de control acces, plăţile cu ajutorul telefonului mobil sunt doar câteva exemple de soluţii. Cum ar fi să pot plăti prânzul la cafetaria cu acelaşi card cu care accesez uşa de la birou şi garaj, iar suma de bani datorată să mi se reţină direct din primul salariu, cu acordul meu? Fiecare domeniu de activitate are specificul sau, care trebuie explorat.
4. “Truth well told”
Câştigarea consumatorului prin respectarea promisiunii făcute! Producătorii vor pierde cota de piaţă dacă imaginea pe care o promovează este diferită de realitate. Consumatorul este experimentat, pretenţios şi nu mai este dispus să îşi irosească resursele, chiar dacă e vorba doar de timp, nu numai de bani. Odată pierdut, nu se mai întoarce. Pe scurt, azi câştigaă cine nu minte.
Brandul Pampers este un exemplu pentru mămici, iar raportul preţ calitate a fost păstrat în timp. Gilette este de ani de zile numărul 1. De ce au succes? Cum au rezistat acolo unde le găsim azi? Au construit constant promisiunea făcută consumatorului şi au respectat-o.
Articol de Monica Minoiu, EMBA Se apropie finalul de an şi, pentru cei mai mulţi dintre noi, se încheie procesul anual de evaluare a performanţei. Este şi un moment de bilanţ, atunci când verificăm în ce măsură indicatorii pe care i-am fixat au fost relevanţi şi au generat cu adevărat valoare. Manageri de departamente, directori de resurse umane …
În urmă cu 10 ani eram CFO într-o companie multinaţională de produse farmaceutice în România şi nu înţelegeam foarte bine de ce superiorul meu regional pe linie funcţională, adică CFO-ul zonei, se lauda într-un grup restrâns de colegi că pe el “nu l-a făcut” CEO-ul regiunii, adică superiorul său ierarhic, dar nu funcţional, în sensul …
Professional Succes and Personal Fulfilment Ultima întâlnire cu profesorul Huete a fost în 2004, la Sinaia. Peste 100 de absolvenţi ASEBUSS Executive MBA au participat la seminarul susţinut de carismaticul speaker spaniol, iar ecourile weekend-ului rezidenţial de acum 9 ani se aud şi acum! Aşa cum a afirmat unul dintre participanţi, “Acest seminar ne-a ajutat …
În iunie 2015, compania de training EXEC-EDU a derulat cea de-a doua ediţie a studiului ‘Tendinte în piaţa de training şi dezvoltare’. Studiul reprezintă singura iniţiativă dedicată identificării priorităţilor companiilor din România privind investiţia în trainingul angajaţilor, pentru anul în curs.
4 tendinţe pe care managerii smart le vor avea în vedere în 2013
4 idei îndrăzneţe, care acum câţiva ani sunau prea bine pentru a fi adevărat. Idei pornite de la acceptarea, atât de către angajatori, cât şi de angajaţi, a faptului că nevoile se schimbă şi că ambele părţi au de câştigat în anumite condiţii. Mihaela Matei EMBA, expert şi consultant EXEC-EDU, explică pentru absolvenţii şi prietenii EXEC-EDU, în cele de mai jos:
1. “Fun at work” este cheia motivării
Ca angajat începem să valorizăm foarte mult acest aspect. Ceea ce trebuie să înţelegem este că el are mai multe laturi: ceea ce fac, cum mi se cere să fac, cu cine lucrez, unde lucrez şi putem continua. Un astfel de mediu este mult mai creativ, “hrăneşte” cu energie şi echilibrează psihic.
Fiecare angajator ar trebui să analizeze acest aspect şi să îl “traducă” pentru organizaţia şi industria din care face parte. Pentru unii poate însemna să redecoreze toate sălile de şedinţe “în stil hazliu” sau zone de relaxare, inspirate de modelul oferit de sediul Google din Londra. Pentru alţii, 20 de sortimente de cafea, 100 de tipuri de ceai şi o persoană dedicată, care să servească ceai/ cafea la anumite ore din zi, aşa cum vedem în India. Săli de masaj, discuţii organizate periodic cu personalităţi inspirationale pe teme curente, un coş de basket pentru pauza de masă, un duş pentru cei care fac jogging până la birou… şi putem continua. Unde duc toate acestea? Încercaţi şi veţi vedea! Productivitatea muncii sună decrepit, însă este la fel de actuală ca şi scrierile lui Caragiale.
2. “Work from home”
Flexibilitatea în ceea ce priveşte spaţiul în care lucrăm va ajunge să definească şi “cu cine lucrăm”. Tehnologia curentă de comunicare face acest lucru posibil fără eforturi mari şi la costuri rezonabile.
De ce acest avantaj va face diferenţa? Motivele sunt ştiute foarte bine de fiecare dintre noi. Poate fi pentru că: de obicei te trezeşti mai târziu şi dacă te-ai conecta la 9:00 direct de acasă nu ai mai întârzia la lucru, biroul tocmai s-a mutat şi petreci câteva ore pe drum într-un trafic infernal, lucrezi mai bine de acasă decât în open space, ai o ţeavă spartă şi trebuie să aştepţi instalatorul care nu ştii exact când vine, abia ai devenit mămica însă să lucrezi te ţine în formă şi ai multe proiecte la care vrei să participi dar micuţul te “restricţionează” …
Ca angajat pot decide să mă alătur unei astfel de companii din raţiuni personale. Ca angajator, dacă mediul mi-o permite, nu am decât de câştigat atât în costuri (utilităţi, administrative, chirii, parcare etc.), cât şi în productivitate. Zona IT, agenţii de marketing şi publicitate şi consultanță pot accesa acest stil de lucru. Multe companii din US utilizează acest avantaj.
3. IT Tools
Azi, la 2 ani, copiii ştiu să acceseze jocurile din telefonul mobil utilizând touch-screen-ul, iar la 4 ani, dacă le dai tableta, ai răgaz să găteşti sau să citeşti ceva. Cei mai mari au 2-3 conturi de mail, joacă în reţea, descarcă tot ce nu gândeşti de pe net şi dau “like” când şi la ce au chef. Noi comandăm de pe net pentru că produsele vin direct la birou şi nu mai e nevoie să căutăm loc de parcare, iar magazinul e deschis non stop. Dacă nu ţinem pasul cu această zonă, în câţiva ani, nu vom mai şti cum să comunicăm şi felul în care lucrăm chiar şi la birou va avea de suferit.
Teleconferinţele, videoconferințele, conectările remote, procesele de arhivare utilizând Document management, sistemul de control acces, plăţile cu ajutorul telefonului mobil sunt doar câteva exemple de soluţii. Cum ar fi să pot plăti prânzul la cafetaria cu acelaşi card cu care accesez uşa de la birou şi garaj, iar suma de bani datorată să mi se reţină direct din primul salariu, cu acordul meu? Fiecare domeniu de activitate are specificul sau, care trebuie explorat.
4. “Truth well told”
Câştigarea consumatorului prin respectarea promisiunii făcute! Producătorii vor pierde cota de piaţă dacă imaginea pe care o promovează este diferită de realitate. Consumatorul este experimentat, pretenţios şi nu mai este dispus să îşi irosească resursele, chiar dacă e vorba doar de timp, nu numai de bani. Odată pierdut, nu se mai întoarce. Pe scurt, azi câştigaă cine nu minte.
Brandul Pampers este un exemplu pentru mămici, iar raportul preţ calitate a fost păstrat în timp. Gilette este de ani de zile numărul 1. De ce au succes? Cum au rezistat acolo unde le găsim azi? Au construit constant promisiunea făcută consumatorului şi au respectat-o.
Articole similare
Cum setam corect indicatorii de performanta pentru anul 2016?
Articol de Monica Minoiu, EMBA Se apropie finalul de an şi, pentru cei mai mulţi dintre noi, se încheie procesul anual de evaluare a performanţei. Este şi un moment de bilanţ, atunci când verificăm în ce măsură indicatorii pe care i-am fixat au fost relevanţi şi au generat cu adevărat valoare. Manageri de departamente, directori de resurse umane …
Care este relația dintre CEO și CFO în putere?
În urmă cu 10 ani eram CFO într-o companie multinaţională de produse farmaceutice în România şi nu înţelegeam foarte bine de ce superiorul meu regional pe linie funcţională, adică CFO-ul zonei, se lauda într-un grup restrâns de colegi că pe el “nu l-a făcut” CEO-ul regiunii, adică superiorul său ierarhic, dar nu funcţional, în sensul …
Cum a fost la seminarul sustinut de Luis Huete in 2004
Professional Succes and Personal Fulfilment Ultima întâlnire cu profesorul Huete a fost în 2004, la Sinaia. Peste 100 de absolvenţi ASEBUSS Executive MBA au participat la seminarul susţinut de carismaticul speaker spaniol, iar ecourile weekend-ului rezidenţial de acum 9 ani se aud şi acum! Aşa cum a afirmat unul dintre participanţi, “Acest seminar ne-a ajutat …
Tendinţe în piaţa de training şi dezvoltare în anul 2015
În iunie 2015, compania de training EXEC-EDU a derulat cea de-a doua ediţie a studiului ‘Tendinte în piaţa de training şi dezvoltare’. Studiul reprezintă singura iniţiativă dedicată identificării priorităţilor companiilor din România privind investiţia în trainingul angajaţilor, pentru anul în curs.