Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Principala nevoie psihologică a 3 din 4 angajați români este aprecierea muncii, potrivit metodologiei Process Communication Model
EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training, a făcut publice în cadrul unui eveniment datele despre tiparele de personalitate ale managerilor din România, analizate cu ajutorul metodologiei Process Communication Model (PCM).
Studiul a fost propus și prezentat de către Paul Olteanu – fondatorul Mind Architect (cel mai ascultat podcast din România), dar și cel mai activ trainer și coach de Process Communication Model din România și în Top 5 în Europa. EXEC-EDU este prima companie de training care a introdus cursuri de PCM, încă din 2010, cu peste 3.700 de cursanți la activ.
“Sunt 11 ani de când EXEC-EDU propune managerilor și echipelor lor acestă metodologie, fiind o adevărată școală de PCM. Acest model reprezintă atât o modalitate de autocunoaștere, cât și de profilare a personalității, cu beneficii fantastice pentru relaționarea și comunicarea în echipă. Primele cursuri au fost susținute de Dragoș Bucurenci, iar la momentul actual avem o echipă formată din cinci traineri și coach licențiați PCM. Echipa actuală EXEC-EDU este formată din: Paul Olteanu, Andreea Rotaru, Alexandra Irod, Magda Tabac și Cezar Găzdoiu.”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
Pe baza celor 5.135 de profile de manageri și persoane cu roluri cheie în organizațiile din România, analizate în perioada 2016-2019, au rezultat câteva concluzii interesante, printre care:
România este țara europeană cu cel mai mic procent de oameni cu bază Empatic (Harmoniser) – 19,5%, adică profilul de personalitate care pune preț pe relații și oameni și arată cel mai adesea compasiune în interacțiunea cu ceilalți.
“Ne place să recrutăm oameni cu bază Thinker și avem rata cea mai mare din toată Europa. Asta spun statisticile: ne plac oamenii logici, organizați, care pleacă la 11 noaptea de la birou (secvența de stres de nivel 2 a etajului de Thinker). Este foarte folositor pentru companii. Pe de altă parte, în nicio altă țară din Europa nu veți vedea atât de puțini empatici (Harmoniseri) în mediul de afaceri. Cu toate că este al treilea cel mai des întâlnit profil de personalitate din Europa, în România nu se pune mare preț pe a recruta manageri atenți la oameni, orientați către relații. Asta trebuie să ne pună pe gânduri, în condițiile actuale de pandemie, cu migrări tot mai frecvente ale angajaților”, spune Paul Olteanu, trainer și coach PCM, EXEC-EDU.
Potrivit statisticilor, în Franța, Elveția sau Țările de Jos, procentele arată cu totul altfel, profilul Empatic (Harmoniser) fiind pe prima sau a doua poziție, urmat apoi de Gânditor (Thinker) – acestea fiind două din cele 6 tipuri de personalitate ale modelului PCM.
O altă concluzie a analizei, din perspectiva angajatorilor, este faptul că dacă vrei ca oamenii să fie motivați, 3 din 4 angajați (mai exact 73,6%) au nevoie să li se ofere apreciere pentru competență, să le fie recunoscute eforturile, munca, modul de gândire.
“Românii, prin educația primită în școală, nu au reflexul natural de a arăta apreciere, ci, din contră, atunci când e nevoie să își exprime părerea despre munca cuiva, sunt tentați să îi transmită celuilalt doar ce putea să facă mai bine, ceea ce înseamnă de fapt invalidarea competenței sale. La noi în mediul de business, dacă vrei să motivezi 3 din 4 colegi, trebuie să le oferi apreciere pentru compentență. Înseamnă să le spui lucruri de bine despre munca sau gândirea și efortul lor. Dacă vrei să motivezi 9 din 10 colegi, trebuie să le oferi și atenție personală. Iar în România, conform acestui studiu, nu există un motiv de demisie mai puternic decât sentimentul că munca ta nu contează. PCM-ul te ajută să îți dai seama de ce au nevoie cei din jurul tău ca să aibă bateriile încărcate”, spune Paul Olteanu, trainer și coach PCM.
“Este vital să ne cunoaștem profilul pentru a ști ce ne motivează. Să nu ne trezim apoi în joburi unde ne simțim mizerabil. Este vital să ne încărcăm bateriile mai întâi nouă și apoi altora. Revelațiile cele mai dese de la cursurile de PCM sunt că nu trebuie să avem grijă de ceilalți mai întâi, ci de noi. Dacă vedem că oamenii din jurul nostru sunt stresați sau cu bateriile descărcate, atunci este imposibil pentru ei să ofere apreciere”, a completat Andreea Rotaru, trainer și coach certificat PCM, EXEC-EDU.
“În UK, unde eu locuiesc și țin o parte din cursuri, există o preocupare mult mai mare legată de propria stare de bine. În România, primul pas este să începem să înțelegem cât este de important să avem grijă de bateriile proprii, iar modelul PCM ne poate ajuta. Aplicabilitatea modelului este foarte diversă și vine cu multe momente de “aha”, nu numai la job, dar și pe plan personal, parenting, adaugă Magda Tabac, trainer certificat PCM, EXEC-EDU.
Pentru a afla mai multe despre Process Communication Model, vă invităm să urmăriți mai jos discuția la care au participat trainerii EXEC-EDU.
Despre Process Communication Model
Process Communication Model a fost folosit de NASA, între 1978 și 1996, pentru selectarea astronauților, iar din 1981 a fost dezvoltat ca model comercial de selecție și pregătire a angajaților, la cererea directorilor de companii. Potrivit acestei teorii de personalitate și comunicare există șase niveluri care alcătuiesc personalitatea umană, după cum urmează: Thinker (logic, responsabil și organizat), Persister (dedicat, atent și scrupulos), Harmoniser (cald, senzitiv, plin de compasiune), Imaginer (imaginativ, contemplativ și calm), Rebel (spontan, creativ și jucăuș) și Promoter (adaptabil, convingător și șarmant).
Vezi când este urmatorul curs Process Communication Model.
Comunicatul de presă a fost publicat în wall-street.ro.
Articole similare
4 secrete ale managementului clienților strategici
Nu o da în bară, McLaughlin. Acesta este primul sfat pe care l-am primit vreodată despre managementul clienţilor mari, strategici. Pentru mai bine de 30 de ani, companii de tot felul au încercat să administreze clienţii “strategici”. Perspectiva unei relaţii permanente de lungă durată cu cei mai buni clienţi ai noştri a sunat întotdeauna prea …
De ce sunt la modă instrumentele de evaluare a personalităţii?
În ultimii ani, testele de personalitate au invadat organizaţiile, iar aria lor de aplicare s-a extins de la recrutare şi dezvoltare personală la leadership, cultura organizaţională, lucru în echipă, coaching, luarea deciziilor, risc şi multe alte aspecte. Şi totuşi, de ce au devenit atât de populare aceste instrumente de evaluare şi cum îl alegem pe …
De ce depinde succesul afacerii? De strategie sau de execuție?
Cât de importantă este formularea unei strategii excepţionale pentru succesul afacerii? Într-un studiu publicat de Fortune Magazine, doi dintre cei mai cunoscuţi experţi internaţionali în management, Ram Charan şi Geoffrey Colvin, constată că 7 din 10 directori executivi au eşuat nu din cauza unei strategii greşite, ci din cauza felului în care au transpus-o în …
Leadership from the Inside Out
October, 25th, 2021, h 18.00 Leadership is a subject that is on everyone’s agenda and very often it is focused on outer manifestations: performance, achievement, power, drive. Leadership from the inside out takes a different view. We cannot split off the person from the leader, they are one. Success comes as a consequence. As research …