Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Nu vă închideţi în birou!
Fără îndoială, România traversează o perioadă dificilă, plină de provocări pentru cei care conduc companii: acţionari, clienţi, angajaţi. Un leadership performant, bazat pe comunicare, încredere şi cooperare, care dă frâu liber creativităţii, poate diminua efectele crizei asupra companiilor, dar şi asupra moralului angajaţilor, care se vor simţi utili şi respectaţi.
În loc să se închidă în birou şi să încerce să rezolve totul singuri sau împreună cu unul, doi subalterni, managerii înţelepţi vor utiliza toate energiile creative din organizaţie, deschizând canalele de dialog cu angajaţii. Împreună vor analiza ce pericole trebuie să ocolească şi ce oportunităţi să exploateze pentru a minimiza efectele crizei. Vor identifica metode de creştere a eficienţei companiei, fără a reduce cheltuielile strategice. Managerii vor prezenta onest situaţia. Vor pune întrebări care să-i încurajeze pe angajaţi să vină cu propriile soluţii de depăşire a crizei. Vor asculta cu atenţie toate punctele de vedere şi vor aplica ideile valoroase.
Colaborarea şi schimbul deschis de informaţii şi opinii între angajaţi sunt obligatorii, competiția internă fiind acum şi mai nocivă. Exemplul personal al liderilor, un sistem de recompense adecvat şi, nu în ultimul rând, sesiuni de team building bine conduse îi pot convinge de beneficiile lucrului în echipă chiar şi pe cei mai solitari high performeri.
Pentru a avea un dialog fructuos cu angajaţii, managerii vor încuraja exprimarea de opinii noi, creative. Participând la conferinţe, târguri şi expoziţii, angajaţii vor fi expuşi la idei şi abordări diferite de cele vehiculate în organizaţie. Cursurile deschise, bine alese le vor da ocazia schimbului de informaţii şi opinii între profesionişti din companii diferite ca profil. Astfel va creşte diversitatea de experienţe şi puncte de vedere în cadrul echipei.
În situaţii dificile, liderul trebuie să fie realist, optimist, dinamic şi empatic. Forţa sa pozitivă se transmite angajaţilor. Faptul că este preocupat de balanţa dintre viaţa lor profesională şi personală şi încearcă să găsească soluţii pentru a le îmbunătăţi situaţia îi face recunoscători şi dedicaţi. Evident, managerii sunt şi ei oameni şi sunt supuşi pericolelor stresului. Având responsabilităţi atât de mari faţă de angajaţi, trebuie să fie în primul rând atenţi cu propriul echilibru, să înveţe să-şi recunoască şi să-şi controleze emoţiile, să ducă o viaţă sănătoasă care să-i încarce pozitiv. Numai astfel pot rămâne sănătoşi şi performanţi. În cele mai multe cazuri, este benefic sfatul obiectiv şi competent al unui specialist.
Articole similare
Cumpărăm defensiv sau pentru dezvoltare sustenabilă? Parteneriate şi inovaţie în perioada de criză!
”Criză!”, ”Cum să reduc costurile?”, ”Ce să elimin?”, ”La cine să renunţ?”, ”Pe cine dau afară?” Toate aceste întrebări au măcinat deja şi încă mai preocupă raţiunea economică a multor corporaţii multinaţionale, companii locale sau mici firme antreprenoriale în ultimul an! Trebuie să recunosc, însă, că nu am auzit la fel de des, în ultima …
Managerii de proiect si saritorii cu parasuta
Riscurile există pretutindeni. De la trecerea străzii, la saltul cu paraşuta, riscul este inerent activităţilor noastre. În contextul proiectelor, riscurile sunt evenimentele neplanificate care pot avea un impact (negativ sau pozitiv) asupra succesului lor. Nu toate riscurile sunt negative, dar aproape toate sunt văzute (şi tratate) ca o ameninţare. Riscurile care însoţesc activităţile sunt …
#HRBeyond: Ana Toma (BCR) – ”Am reușit să îmi creez rutine care să mă ajute să îmi păstrez echilibrul”
HR BEYOND: Ana Toma, Team Lead Learning Programs BCR 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Mi-ar plăcea să pot spune că a fost vorba de așa ceva, dar de fapt a fost o pură întâmplare: la începutul carierei, fiind trainer și coordonator programe de …
#HRBeyond: Ela Cristiana Voicheci (Credit Europe Bank România) – ”Sunt genul de persoană care alege să vadă partea bună în orice situație”
HR BEYOND: Ela Cristiana Voicheci, Head of Human Resources Credit Europe Bank România 1. Care a fost momentul magic în care ați decis că vă doriți o carieră în HR? Mi-am început cariera în contabilitate. Ca proaspăt absolvent de ASE, părea alegerea optimă. Firma respectivă avea până în 50 de angajați, astfel că mă ocupam …