În contextul actual, guvernat de schimbare şi instabilitate, rolul departamentelor din spatele scenei (aşa-numitele departamente „suport”) s-a schimbat fundamental, ele fiind provocate constant să găsească soluţii prin care să contribuie, la rândul lor, la realizarea obiectivelor companiei şi la implementarea strategiei. Fie că este vorba despre resurse umane, financiar, IT sau achiziţii, noul rol al acestor funcţiuni este acela de business partner.
Membrii acestor echipe „suport” nu mai sunt undeva, într-un birou, gândind proiecte şi soluţii pentru implementări uniforme şi unitare. Ei sunt acum „pe teren”, umăr la umăr cu clientul intern, venind în întâmpinarea lui cu soluţii rapide şi adaptate nevoilor sale. Sunt ei pregătiţi pentru a face faţă acestei noi abordări? Ei sunt aceiaşi, doar cerinţele sunt diferite. Şi ştim deja că succesul unei companii depinde de angajaţi. Afacerile nu crează valoare; oamenii crează valoarea.
Când citim profilul unui business partner, găsim cerinţe precum curiozitate, capacitate de a lua decizii, abilităţi de influenţare, integritate, capacitate de a crea impact, curajul de a provoca, credibilitate, cooperare, orientare către rezultate, etc. Şi toate aceste cerinţe sunt ceea ce noi numim competente de sine şi sociale, adică cele care reprezintă baza dezvoltării competentelor de specialitate (resurse umane, financiar, IT etc.). Indiferent de funcţiunea din care faci parte, pentru a înţelege clientul şi a crea un parteneriat de succes ai nevoie de dezvoltarea acestor ingrediente de bază.