PROCESE – eticheta noului mod de lucru
În echipele virtuale, comunicarea (formalizată sau nu în întâlniri sau ședințe oficiale), schimbul de idei și opinii, medierea conflictelor și luarea deciziilor, procesele de delegare și feedback – toate necesită schimbări și pot fi diferite în comparație cu experiențele față în față. De asemenea, diferitele instrumente digitale și sisteme informatice ar putea schimba substanțial noul mod de lucru, ca și managementul de procese sau proiecte. În această sesiune, vom furniza informații și tehnici de a crea noul mod de lucru, precum:
Stabilirea de reguli pentru organizarea și facilitarea întâlnirilor virtuale, a e-mailurilor/videoconferințelor/telefoanelor/mesajelor (participanți, frecvență, durată, roluri, obiective și decizii).
PEOPLE – deschiderea în relații
Conexiunile virtuale nu oferă timpul și oportunitățile reale pentru menținerea unor relații deschise, din cauza lipsei de vizibilitate, emoțiilor cenzurate, problemelor personale ale membrilor echipei, lipsa unui feedback instantaneu, conexiuni mai puțin spontane, motivație personală.
IMPACT – Ownership
Implicarea oamenilor este strâns legată de constrângerile personale, iar lucrul de acasă ar putea duce la pierderea focus-ului. Responsabilitatea echipei este ușor diluată, apar întârzieri în comunicarea veștilor, procedurile și prioritățile se schimbă rapid, managerii nu pot urmări membri echipei (în special pe cei noi recrutați sau echipele recent constituite), autonomia este cenzurată sau noile reguli de lucru nu sunt respectate.