Folosim cookies pentru a-ți oferi o experiență îmbunătățită în site-ul nostru. Navigând în continuare, îți exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor.
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Stocarea tehnică sau accesul este necesară în scop legitim pentru stocarea preferințelor care nu sunt cerute de abonat sau utilizator.
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.
The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Sondaj EXEC-EDU: Programul de lucru flexibil, cel mai solicitat beneficiu de către managerii români în 2020
București, 9 august 2021 – Cele mai căutate beneficii în 2020 de către managerii români au fost programul de lucru flexibil, precum și asigurare și servicii medicale gratuite. Acestea sunt concluziile unui barometru de opinie realizat în rândul managerilor din România de către EXEC-EDU, liderul pieței de executive education, segmentul de top al pieței de training.
Astfel, 67,7% dintre managerii români au dorit să aibă anul trecut un program de lucru flexibil, în timp ce 46,2% au solicitat asigurare și servicii medicale gratuite, bonusurile financiare fiind pe locul al treilea în topul beneficiilor, dorite de doar 38,5% din manageri. Următoarele poziții în clasamentul beneficiilor sunt ocupate de acces la cursuri și coaching (27,7%), vacanță și zile libere (26,2%), mașină de serviciu (21,5%).
”Pandemia a schimbat preferințele managerilor români privind beneficiile extra salariale. Cum era de așteptat, au devenit importante asigurările medicale, dar și programul de lucru flexibil, care nu mai este o excepție, ci un standard pe piața muncii, reglementat legal. Mulți absolvenți ne-au declarat că anul 2020 le-a arătat cât pot fi de productivi în telemuncă, beneficiind în același timp de alte avantaje, precum posibilitatea de a lucra fără întreruperi atunci când aveau nevoie, confortul de a lucra de acasă, supravegherea copiilor. Avantajele sunt și de partea angajatorilor, pentru că pot evalua mai bine managerii cu adevarat productivi. Este mult mai evidentă acum lipsa de performanță a managerilor populari, care au avansat mai degrabă datorită șarmului și relațiilor, decât a eficienței”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
Întrebați cum s-a modificat în pandemie pachetul de beneficii oferit de companii managementului, un procent de 63,1% din managerii intervievați afirmă că pachetul a rămas la același nivel. =
Pentru 20% din companii acest pachet s-a redus, în timp ce pentru 16,9% din companii beneficiile s-au majorat.
76,3% din respondenți au precizat că pachetul de beneficii pentru top management a fost corelat cu performanțele financiare ale companiei.
Din studiu reiese și creșterea interesului pentru cursuri și alte forme de dezvoltare personală. Astfel, în 2021, principalul beneficiu solicitat de manageri în această zonă sunt cursurile nișate de specializare (58,5%), urmate de coaching-ul și wellbeing-ul care sunt cerute de 49,2% dintre aceștia, în timp ce 15,4% dintre ei sunt interesați să urmeze cursurile unui MBA.
În ceea ce privește cursurile alese de manageri pentru echipele lor, 76,9% dintre respondenți preferă cursuri externalizate, susținute de companii specializate de training și executive education, în timp ce 44,6% optează pentru cursuri in-house, livrate de traineri interni.
La sondajul EXEC-EDU, realizat în luna iulie, au răspuns manageri și reprezentanți ai departamentelor de resurse umane din industrii ca retail, IT, petrol și gaze, jocuri de noroc, educație, FMCG, banking, agribusiness, curierat, transporturi, consultanță, farma, real-estate, telecom, automotive, asigurări.
Un procent de 61,5% dintre intervievați lucrează în companii cu cifre de afaceri de peste 10 milioane de euro, 18,5% activează în companii cu cifre de afaceri de 5-10 mil euro, iar 20% sunt în companii cu cifre de afaceri sub 5 milioane de euro.
Despre EXEC-EDU
Cu o prezență de peste 20 de ani, EXEC-EDU este liderul pieței de executive education – segmentul de top al pieței de training – având o echipă de peste 40 de traineri și experți și aproape 20.000 de cursanți. Portofoliul EXEC-EDU cuprinde în prezent aproximativ 70 de programe, iar oferta EXEC-EDU este structurată pe 4 linii principale de activitate: programe de dezvoltare pentru C-level, programe de management, cursuri de specializare în domenii profesionale extrem de actuale, de nișă și workshop-uri de well-being. Cele 4 direcții includ nu numai programe de training, ci și coaching, mentoring, consultanță. EXEC-EDU a obținut premiul Gold Award în topul celor mai bune companii de training din România, în urma unei cercetări derulate de Learning Network în 2019, la care au participat peste 500 de manageri și specialiști de resurse umane.
Related Posts
Ne putem trăi viața din plin?
Context și coincidențe Început de vară. Cerere mare pentru cursul „Dezvoltarea competențelor manageriale’’. La începutul programului, cursanții acuză stres și epuizare și își declară intenția să devină mai eficienți, pentru a face față provocărilor. O chestiune pe care o dezbatem: e suficientă oare eficiența pentru performanță și stare de bine? Tot atunci, particip la întâlnirea …
Neuromarketing – Marketing immersion cu Lluis Martinez Ribes
Pentru a doua oară în România, Lluis Martinez Ribes, expert în neuromarketing şi profesor la Esade Business School, Barcelona a acceptat invitaţia EXEC-EDU de a susţine un nou curs de Neuromarketing în 19-20 martie. Este vorba despre în program experienţial, de tip “immersion”, adresat marketer-ilor, dar şi altor factori de decizie din companii. Ce vor …
Comportamentul de lider nu se învaţă…se antrenează| Leadership 360
Comportamentul de lider nu se învaţă prin acumularea de informaţii şi know-how, deşi, cu siguranţă, literatura de specialitate poate fi utilă. Pe parcursul celor 18 ani în care au format lideri, experţii EXEC-EDU au constatat că eficienţa unui program de leadership creşte atunci când conştientizezi ca procesul de dezvoltare vine din interior. Leadership-ul nu se …
Management Autocrat sau, de fapt, comportamente de stres?
De fiecare dată când am parte de o grupă nouă la trainingul #ProcessCommunicationModel sunt bucuros pentru ca am ocazia să observ comportamente noi, să învăț lucruri noi, aplicabilități noi etc. În ultimele 3 săptămâni am interacționat cu mai multe grupe și grupuri din domenii diferite, fiecare cu provocări (dar și oportunități). Cred că fără excepție …