Indicatori de performanta

728-1024-768

Traim intr-o lume coplesita de KPI. In corporatii suntem inundati de cifre si obiective. Cu toate acestea, desi exista sute de indicatori de performanta, unii sunt redundanti sau folositi in exces, ducand la comportamente neproductive.

Pe parcursul programelor si proiectelor de consultanta derulate de expertii EXEC-EDU pentru companii din cele mai variate industrii, au reiesit, de fapt, doar 4 KPI esentiali care revin in mod repetat in prioritatile managerilor.

    Satisfactia clientului,
    Calitatea proceselor interne,
    Satisfactia angajatilor si
    Indexul de performanta financiara

Iata de ce acesti 4 indicatori sunt selectati cel mai frecvent atunci cand vine vorba de prioritizarea lor

1. Satisfactia clientului: Este simplu, fara clienti organizatia din care provii nu ar exista. Orice organizatie are ca prioritate principala satisfactia clientului, indiferent ca este vorba despre o afacere sau despre o organizatie guvernamentala, despre un business generator de profit sau un ONG.

2. Calitatea proceselor interne: Companiile trebuie sa se asigure ca serviciile si produsele lor sunt la standardele asteptate si ca optimizeaza modul in care ele sunt livrate. Nu conteaza ca lucrezi la Apple, FBI sau intr-un centru global de tip “shared service” – indiferent de tipul de organizatie, exista o preocupare constanta ca procesele sa fie eficientizate la maxim si sa livreze clientului calitatea asteptata

3. Satisfactia angajatilor: Cu toate ca inteligenta artificiala si robotii care opereaza cu informatii complexe au inlocuit in multe situatii functiuni si roluri in organizatie, putem spune totusi ca angajatii sunt cele mai importante resurse ale unei afaceri.

4. Indicii de performanta financiara: Indicatorii financiari sunt, din nou, importanti in orice tip de organizatie. Apple trebuie sa se asigure ca isi satisface angajatorii prin cresterea cifrei de afaceri si profituri sanatoase, FBI trebuie sa demonstreze catre platitorii de taxe ca ofera valoare pe masura, in timp ce o functiune interna de IT trebuie sa se asigure ca tine costurile sub control si realizeaza economii.

Pornind de la acesti 4 indicatori, fiecare tip de business poate dezvolta metrici precum EBITDA, Net Promoter Score, margine de profit, etc. Asadar, pornind de la aceasta baza intuitiva, pune la punct sistemul de KPI astfel incat sa ramana relevant si sa aiba sens.

Vezi mai multe despre cursul Indicatori de performanta sustinut de Monica Minoiu si Mihaela Matei in 4-5 noiembrie 2015.

Acest curs poate fi livrat si personalizat pentru compania pe care o reprezinti.