Merchandising – diferenta dintre o vanzare si…o vanzare pierduta

4_2_ENV_RT

De ce unele produse se vand in timp ce altele raman in magazin? De multe ori, felul in care consumatorul interactioneaza cu produsul la raft reprezinta diferenta dintre o vanzare si o oportunitate ratata. Din acest punct de vedere, anul 2016 aduce noi provocari jucatorilor din piata de retail si FMCG. Nevoia de diferentiere a retailerilor, diversificarea formatelor de magazine si abordarea multichannel sunt doar cateva tendinte care isi pun amprenta asupra abordarii comerciale, fie ca este vorba de un hipermarket sau de alte forme de retail (farmacii, benzinarii, magazine specializate).

Atunci cand cifrele de vanzari mult asteptate intarzie sa apara, raspunsul poate fi nu numai in formularea unei strategii comerciale corecte, ci si in deficientele de mercantizare in spatiul de expunere al produselor: de la rupturi de stoc frecvente, la situatii in care concurenta “invadeaza” teritoriul la raft sau promotiile/preturile sunt incorect sau insuficient semnalizate.

De ce unele produse se vand in timp ce altele raman in magazin? De multe ori, felul in care consumatorul interactioneaza cu produsul la raft reprezinta diferenta dintre o vanzare si o oportunitate ratata. Din acest punct de vedere, anul 2016 aduce noi provocari jucatorilor din piata de retail si FMCG. Nevoia de diferentiere a retailerilor, diversificarea formatelor de magazine si abordarea multichannel sunt doar cateva tendinte care isi pun amprenta asupra abordarii comerciale, fie ca este vorba de un hipermarket sau de alte forme de retail (farmacii, benzinarii, magazine specializate).

Atunci cand cifrele de vanzari mult asteptate intarzie sa apara, raspunsul poate fi nu numai in formularea unei strategii comerciale corecte, ci si in deficientele de mercantizare in spatiul de expunere al produselor: de la rupturi de stoc frecvente, la situatii in care concurenta “invadeaza” teritoriul la raft sau promotiile/preturile sunt incorect sau insuficient semnalizate.

Pe de alta parte, chiar atunci cand prezenta si vizibilitatea produselor sunt asigurate, diferenta o fac solutiile inovative de mercantizare, marketingul senzorial si neuromarketingul.

Pentru a intelege si a aplica corect principiile de merchandising, dar si pentru a stimula solutiile si ideile inovative in mercantizare, te invitam in 11-12 mai la cursul de Merchandising, sustinut de Carmen Balan.  Concret, la finalul celor 2 zile de curs, vei afla care este impactul crearii unei experiente de cumparare atractive pentru consumator, care sunt cele mai eficiente tehnici de merchandising in diferite industrii si cum poti inova pentru a creste volumul vanzarilor in spatiul comercial.

Cursul include o sesiune de observare pe teren a solutiilor de merchandising aplicate de diferitele marci in supermarketele din Bucuresti. Observarea pe teren se va realiza in echipe de 2-3 participanti in magazine diferite si va fi urmata de o sesiune de debriefing la sediul EXEC-EDU.

Din tematica:

Introducere in merchandising
Proiectarea magazinului
Merchandising vizual
Indicatori in merchandising
Sesiune de debriefing (bazată pe rezultatele observarii pe teren efectuate de grupele de participanti) Perspective inovative in retailing si merchandising
Merchandising si marketing senzorial, neuromarketing

 

Deadline inscriere: luni, 9 mai 2016!

Printre companiile care au confirmat deja participarea se numara Arctic, Mega Image sau Sephora Cosmetics!

 

Descrierea completa a cursului.

Acest program poate fi organizat si dedicat, exclusiv pentru compania pe care o reprezentati.