Cum pot ajuta operatiunile o organizatie sa devina mai competitiva?

operation

Cand ne gandim la operatiuni, ce imagine ne vine de obicei in minte? Majoritatea celor intrebati se gandesc la o fabrica sau la o linie de asamblare. De fapt, zona de operatiuni  este mult mai ampla si este esentiala indiferent daca organizatia este o companie de servicii, o agentie guvernamentala, o entitate non-profit sau o societate cotata la bursa.

Alteori, operatiunile sunt private ca o arie de rutina (eventual neinteresanta) a organizatiei. Din nou, acest lucru poate fi adevarat, dar nu este nici pe departe o imagine completa. Putem numi asta ”viziunea de tip ascensor”. Ascensoare sunt acea parte a cladirii pe care o observi doar atunci cand nu functioneaza. In acelasi fel, atunci cand operatiunile sunt privite ca rutina, ele primesc atentie semnificativa din partea conducerii doar atunci cand exista o problema.

Acesta este unul dintre motivele pentru care modul de a trata operatiunile ca o functie de transformare este fundamental. Aceasta perspectiva subliniaza rezultatele si incurajeaza managementul sa se concentreze asupra felului in care este adaugata valoarea in procesul de transformare. Schimbarea perspectivei in acest fel poate avea un impact semnificativ asupra intregii strategii de afaceri.

Cum pot ajuta operatiunile o organizatie să devina mai competitiva?
Răspunsul cel mai simplu este – o operatiune ofera un avantaj competitiv prin livrarea unor produse si servicii mai bune, mai rapid, si/sau mai ieftine decat competitorii.

Zonele cheie in operatiuni, printre care managementul proceselor, supply chain, managementul stocurilor, operatiuni lean, prognoza calitativa si cantitativa si multe multe altele sunt abordate in mod pragmatic in cadrul cursului de Managementul operatiunilor, organizat de EXEC-EDU in perioada 31 martie – 19 mai. Afla mai multe