Managementul unui Assesment Center

In contextul actual, puternic afectat de aspectele economice si sociale, este mai important ca oricand sa iei decizii corecte in resurse umane in cadrul unei organizatii. Fiecare companie are o paleta de instrumente cu care lucreaza deja in ceea ce priveste dezvoltarea angajatilor.

Noi ne dorim, prin acest seminar, sa adaugam acestei palete un alt instrument util – centrul de evaluare (un instrument de diagnoza a competentelor care aduce beneficii atat pentru indivizi, cat si pentru companie).

Pe parcursul a 2 zile intense, vei afla care sunt avantajele proiectarii unui Centru de Evaluare de succes, cum il organizezi, care sunt tipurile cele mai uzitate de centre de evaluare si cum eviti cele mai frecvente greseli, pentru a avea rezultate excelente atat in procesul de recrutare si selectie, cat si in cel de dezvoltare a personalului.

 

Obiectivul central al seminarului:

Dezvoltarea competentelor pentru proiectarea, organizarea si derularea cu succes a unui centru de evaluare.

 

Ce este un centru de evaluare? (assesment center)

Centrul de evaluare este unul din instrumentele cele mai potrivite folosite in recrutare si selectie, atat pentru candidatii interni, cat si pentru cei externi, care completeaza procesul de recrutare minimizand plasarile gresite ale candidatilor si costurile ulterioare ce decurg din acestea. Mai mult decat atat, pregatirea unui centru de evaluare sporeste atentia asupra cerintelor legate de profilul cautat si, in acelasi timp, creeaza un benchmark transparent si universal in ceea ce priveste competentele si decizia legata de cariera.

Toate partile implicate intr-un centru de evaluare – candidati, observatori, organizatie – au propriul beneficiu pornind de la momentul pregatirii si pana la momentul finalizarii. Indivizii isi pot demonstra, in cadrul deruarii centrului de evaluare, aptitudinile, deprinderile, cunostintele si talentul. Interactiunea directa cu ceilalti participanti (pe parcursul derularii) ii ajuta sa se autoevalueze intr-un mod foarte realist. Activitatile si simularile din timpul centrului de evaluare sunt corelate cu responsabilitatile si pozitia.

Candidatii vor obtine in acelasi timp o intelegere a cerintelor ce ar trebui indeplinite pentru ocuparea unei pozitii superioare (ierarhic). Ei au posibilitatea de a-si corecta propria imagine prin intermediul feedback-urilor diferentiate primite ulterior. In mod normal, candidatii sunt observati de catre executivi (superiori) care au experienta confruntarilor cu situatiile prezentate, cunosc parametrii prin care se pot masura rezultatele asteptate care li se aplica si lor.

Avand in vedere intensitatea procesului de observare sistematica a candidatilor, urmat de evaluare si feedback, propuneri de masuri, executivii in calitate de observatori isi dezvolta competentele prin intermediul asa zisei strategii “invat prin ceea ce fac”, corespunzatoare nivelului lor ierarhic.

Organizatia isi creeaza/consolideaza o cultura organizationala bazata pe transparenta si obiectivitate, devenind in acelasi timp un mediu atractiv pentru piata muncii dar si unul competitiv pentru angajatii din interior, marindu-si concomitent gradul de retentie al personalului.

 

Cui se adreseaza:

  • managerilor si executivilor din orice arie de business
  • practicienilor de resurse umane implicati in atingerea obiectivelor legate de dezvoltarea angajatilor, performanta si plasarea eficienta a resurselor umane in unitatile operationale si functionale ale unei companii

 

Cu ce te alegi daca participi:

• Vei invata cum sa pregatesti un centru de evaluare, care este mixul cel mai potrivit de componente si cum le corelezi cu scopul si aria de interes.
• Vei invata despre competentele de baza, despre cum sa le grupezi in corelare cu cele ale companiei tale si cu valorile aferente si cum sa stabilesti exercitiile si simularile corespunzatoare.
• Vei fi capabil(a) sa eviti greselile de observare, sa diferentiezi intre interpretarea comportamentului si observarea acestuia si cum sa calibrezi echipa de observatori.
• Vei fi capabil(a) sa acorzi feedback-ul potrivit bazat pe observare si sa prezinti masurile ce ar putea fi urmate.

 

Investitie: 395 Euro (exclusiv TVA)

Absolventii si cursantii programului EXEC-EDU Managementul strategic al resurselor umane beneficiaza de un discount de 15%.

Perioada de desfășurare: 22-23 septembrie 2016, orele 9.00-15.30

 

BENEFICII

Intelegi care sunt beneficiile organizarii unui centru de evaluare. Afli ce conditii preliminarii trebuie indeplinite pentru derularea unui centru de evaluare, cum pregatesti si implementezi procesele aferente.
Ai ocazia sa aplici metoda diagnosticului de competente. Primesti informatii despre diferitele tipuri de centre de evaluare, exercitii, studii de caz si simulari ce sunt utilizate.
INSCRIE-TE  
Aboneaza-te la newsletter

Excelenta in management este singurul program din Romania care abordeaza in mod compact si integrat toate functiunile unei afaceri in ansamblul ei. In...
Leadership 360 este singurul program complet şi integrat din România care dezvolta cel putin 10 competente necesare unui lider de succes, printr-o s...
Cursul isi propune sa: •  arate cum functioneaza gandirea analitica; •  descrie pasii necesari pentru a stapani cu eficacitate procesul de rezol...
Motto: “Critical thinking is the ability to think clearly and rationally about what to do or what to believe. It includes the ability to engage in r...
A Masterclass created and delivered by Laurel Herman, Founder and CEO Positive Presence, London   It is no longer enough to be just competent, kn...
Coachingul este un instrument cheie pentru management, iar valoarea sa este deja recunoscuta in organizatii. Fenomenul de coaching-ul nu mai este doar...
Modul adresat managerilor sau specialistilor dornici sa-si insuseasca tehnici si instrumente necesare in negocieri. Este un curs bazat pe tehnica simu...
Motto: „Eficienta operationala nu echivaleaza cu strategia. Strategia se bazeaza pe activitati unice”. Michael Porter Acest program inten...
Succesul unei organizatii este echipa din interiorul ei, dar trebuie sustinut si de o politica de resurse umane aliniata cu strategia de business. Cor...

TEMATICA

  • Definitia temenului de centru de evaluare (CE)
  • Explicatia termenului de diagnostic al competentelor
  • Exercitiu interactiv / dezbatere si concluzii
  • Tipuri diferite de centre de evaluare
  • Centrul de evaluare ca instrument de selectie si dezvoltare
  • Premisele unui centru de evaluare
  • Echipa de observare
  • Exercitii in centrul de evaluare
  • Conferinta observatorilor
  • Ce presupune implementarea propriu-zisa
  • Stabilirea programului si a structurii
  • Importanta coordonarii unui centru de evaluare
TESTIMONIALE
Madalina Glodea, Specialist Managementul performantei, Mega Image

Participarea la acest curs a fost o reala placere. Un curs foarte bine structurat si practic. Utilitatea lui in cariera unui om de HR este este daca nu vitala, de maxima importanta. A adus cunostinte din mai multe arii si un plus in dezvoltarea mea personala.

Maria Costa, Specialist Managementul performantei, Mega Image

Cele doua zile s-au ridicat la inaltimea asteptarilor mele, de remarcat fiind echilibrul intre baza teoretica si experienta de business a trainerilor. Rigurozitate, seriozitate si profesionalism sunt cele trei cuvinte cu care plec dupa cele doua zile!

Cristina Sangeorzan, Specialist instruire si dezvoltare, Leoni Bistrita

Pentru a evalua prestanta altora intr-un anumit context, nu e suficient sa ai informatii. E necesar sa fi trecut tu insuti prin macar o simulare a acelei situatii. Multumim pentru informatii si pentru oportunitatea de a le testa aplicabilitatea in timpul cursului.

Ligia Suditu, HR Manager, Trost Auto Service Technik

Assessment center este un instrument foarte util al managementului pentru fundamentarea unei promovari prin transparenta si obiectivitate.

Madalina Seceanu, HR Plant Section, Leoni Wiring Systems, Pitesti

Un curs foarte bine organizat, conceptele teoretice atinse au fost completate cu succes prin exemple relevante culese din activitatea si experienta trainerilor si a participantilor.