Gamification

De ce Gamification?

Jocurile au devenit o normalitate. Industria de gaming este deja mult mai puternica decat orice alte forme de divertisment, precum muzica sau filmele. Un tanar petrece, in medie peste 10,000 de ore jucandu-se, pana la 21 de ani – varsta considerata de cercetatori ca fiind cea la care ne putem insusi orice fel de abilitate.

Tocmai de aceea, se pare ca jocul este unul dintre putinele instrumente de crestere a implicarii si motivarii, atat in randul clientilor sau consumatorilor, cat si al angajatilor. Dar cum este acest lucru posibil ? De ce suntem atat de fascinati de joc? Putem oare concepe experiente de acelasi tip in contexte de business, pentru a creste gradul de loialitate a clientilor sau implicarea angajatilor?

Campaniile de marketing, experienta de brand  si programele de loializare sunt arii majore in care jocul poate sa creasca gradul de implicare a clientilor potentiali. Gamificarea este o abordare de marketing noua, care se concretizeaza in aplicarea unor mecanisme si elemente specifice jocului, in contexte non-joc, pentru a oferi consumatorilor o experienta deosebita in relatia cu marca. De asemenea, gamification incepe sa fie folosit tot mai adesea in cresterea implicarii angajatilor si in dezvoltarea acestora, prin programe inovative de training.

 

Gamification – facts & figures  

– In US, companiile aloca pana la 2 miliarde de dolari / an pentru servicii de gamificare

– In prezent, 70% dintre companii apeleaza la gamificare, la nivel global, insa, dintre aceste proiecte, 80% esueaza pentru ca nu sunt proiectate corect

 

Despre curs

In afara gamificarii, programul abodeaza alte doua tendinte utilizate tot mai des in practica de marketing actuala si nu numai:  co-crearea si crowdsourcing-ul.

Co-crearea valorii este utilizata pentru a-i implica in mod direct pe utilizatori in proiectarea de produse noi sau in demersuri de comunicare de marketing. Crowdsourcing este o orientare recenta a companiilor care sunt interesate sa apeleze la sisteme de inovare deschise, capabile sa genereze idei noi si surprinzatoare.

Proiectarea si implementarea unor proiecte de gamification, co-creation si crowdsourcing poate contribui la crearea avantajului competitiv si dezvoltarea unei noi dimensiuni a relatiilor dintre firma si clienti.

 

Cui se adreseaza

–  Managerii si specialistii de marketing care doresc sa inoveze in domeniul experientei oferite consumatorilor, sa stimuleze gradul de implicare al acestora in relatiile cu marca si in crearea de valoare.

–  Profesionistii din alte departamente care doresc sa inteleaga cum pot fi folosite aceste instrumente in cresterea implicarii angajatilor/clientilor

 

Organizare: Programul are 1,5 zile, desfasurate in intervalul orar 9.00-15.00, respectiv 9.00-12.00

Investitie: 225 Euro (exclusiv TVA)

Cursul se organizeaza periodic, in functie de inscrierea a minim 10 participanti.

 

BENEFICII

Obtinerea unei perspective clare si sistematice asupra gamificarii, co-crearii de valoare si crowdsourcing-ului, trei tendinte actuale din domeniul marketingului, pe plan international. Imbogatirea experientei proprii pe baza analizei cazurilor si exemplelor reprezentative de marci si companii care aplica astfel de strategii.
Generarea unor idei noi pentru succesul propriei companii/afaceri.
INSCRIE-TE  
Aboneaza-te la newsletter

Excelenta in management este singurul program din Romania care abordeaza in mod compact si integrat toate functiunile unei afaceri in ansamblul ei. In...
Leadership 360 este singurul program complet şi integrat din România care dezvolta cel putin 10 competente necesare unui lider de succes, printr-o s...
Cursul isi propune sa: •  arate cum functioneaza gandirea analitica; •  descrie pasii necesari pentru a stapani cu eficacitate procesul de rezol...
Motto: “Critical thinking is the ability to think clearly and rationally about what to do or what to believe. It includes the ability to engage in r...
A Masterclass created and delivered by Laurel Herman, Founder and CEO Positive Presence, London   It is no longer enough to be just competent, kn...
Coachingul este un instrument cheie pentru management, iar valoarea sa este deja recunoscuta in organizatii. Fenomenul de coaching-ul nu mai este doar...
Modul adresat managerilor sau specialistilor dornici sa-si insuseasca tehnici si instrumente necesare in negocieri. Este un curs bazat pe tehnica simu...
Motto: „Eficienta operationala nu echivaleaza cu strategia. Strategia se bazeaza pe activitati unice”. Michael Porter Acest program inten...
Succesul unei organizatii este echipa din interiorul ei, dar trebuie sustinut si de o politica de resurse umane aliniata cu strategia de business. Cor...

TEMATICA

Gamification

  • De la joc la gamificare
  • Caracteristicile specifice ale jocului
  • Beneficii oferite de gamificare
  • Etape in evolutia gamificarii
  • Tipuri de gamificare: non-digitala vs. digitala
  • Instrument de design motivational pentru proiectele de gamificare
  • Analiza unor cazuri de gamificare

 

Co-crearea valorii

  • Beneficiile co-crearii pentru organizatie si pentru consumatori
  • Tipuri de co-creare a valorii (pe piete B2B/B2C, in amonte/aval, pentru dezvoltarea de produse noi/promovare etc.)
  • Mecanisme de co-creare a valorii
  • Strategii de co-creare aplicate de marci majore
  • Categoriile de consumatori care au competenta necesara pentru a co-crea valoare
  • Motivarea consumatorilor pentru a participa la crearea de valoare
  • Co-creation si social media. Platforme virtuale de co-creare a valorii

 

Crowdsourcing

  • Crowdsourcing: forma de open innovation
  • Beneficiile specifice
  • Tipuri de crowdsourcing
  • Platforme de crowdsourcing competitiv (selectiv)
  • Etapele procesului de crowdsurcing competitiv
  • Motivatiile intrinseci si extrinseci ale participantilor de a se implica in demersurile de crowdsourcing
  • Aspecte sensibile ale proiectelor de crowdsourcing