Nu va inchideti in birou!

Fara indoiala, Romania traverseaza o perioada dificila, plina de provocari pentru cei care conduc companii: actionari, clienti, angajati. Un leadership performant, bazat pe comunicare, incredere si cooperare, care da frau liber creativitatii, poate diminua efectele crizei asupra companiilor, dar si asupra moralului angajatilor, care se vor simti utili si respectati.

 

In loc sa se inchida in birou si sa incerce sa rezolve totul singuri sau impreuna cu unul, doi subalterni, managerii intelepti vor utiliza toate energiile creative din organizatie, deschizand canalele de dialog cu angajatii. Impreuna vor analiza ce pericole trebuie sa ocoleasca si ce oportunitati sa exploateze pentru a minimiza efectele crizei. Vor identifica metode de crestere a eficientei companiei, fara a reduce cheltuielile strategice. Managerii vor prezenta onest situatia. Vor pune intrebari care sa-i incurajeze pe angajati sa vina cu propriile solutii de depasire a crizei. Vor asculta cu atentie toate punctele de vedere si vor aplica ideile valoroase.

 

Colaborarea si schimbul deschis de informatii si opinii intre angajati sunt obligatorii, competita interna fiind acum si mai nociva. Exemplul personal al liderilor, un sistem de recompense adecvat si, nu in ultimul rand, sesiuni de team building bine conduse ii pot convinge de beneficiile lucrului in echipa chiar si pe cei mai solitari high performeri.

 

Pentru a avea un dialog fructuos cu angajatii, managerii vor incuraja exprimarea de opinii noi, creative. Participand la conferinte, targuri si expozitii, angajatii vor fi expusi la idei si abordari diferite de cele vehiculate in organizatie. Cursurile deschise bine alese le vor da ocazia schimbului de informatii si opinii intre profesionisti din companii diferite ca profil. Astfel va creste diversitatea de experiente si puncte de vedere in cadrul echipei.

 

In situatii dificile, liderul trebuie sa fie realist, optimist, dinamic si empatic. Forta sa pozitiva se transmite angajatilor. Faptul ca este preocupat de balanta dintre viata lor profesionala si personala si incearca sa gaseasca solutii pentru a le imbunatati situatia ii face recunoscatori si dedicati. Evident, managerii sunt si ei oameni si sunt supusi pericolelor stresului. Avand responsabilitati atat de mari fata de angajati, trebuie sa fie in primul rand atenti cu propriul echilibru, sa invete sa-si recunoasca si sa-si controleze emotiile, sa duca o viata sanatoasa care sa-i incarce pozitiv. Numai astfel pot ramane sanatosi si performanti. In cele mai multe cazuri, este benefic sfatul obiectiv si competent al unui specialist.

Aboneaza-te la newsletter