Despre puterea exemplului si… altele

E dificil sa-ti mentii permanent entuziasmul si pasiunea la cote inalte, ca lider de organizatie. Cu atat mai greu in perioada pe care o traim acum, cand toate stirile vorbesc despre incertitudini si pericole. Dar daca vei fi pozitiv, increzator, agil la oportunitati pe care le vezi numai tu acolo unde ceilalti vad doar problem, avantajul tau competitiv va creste, chiar mai mult in perioadele prospere. Un secret: nu vei reusi decat cu ajutorul oamenilor tai. Pentru asta va trebui sa ii inspiri, ca sa fie la fel de curajosi, optimisti si devotati ca tine. Si sa le arati ca le esti recunoscator pentru daruirea lor, atat de importanta.

Lasa precautia excesiva, pesimismul, autocompatimirea in seama mediocrilor. Comunica cu oamenii tai. Fii credibil si convingator cand le spui unde trebuie sa ajungeti impreuna, motiveaza-i sa te urmeze. Cum? Iata cateva sugestii:

 

  • Fii exigent in primul rand cu tine, dar si cu ceilalti. Fara sa fii nerealist, seteaza-ti standarde proprii de performanta ridicate si convinge-i si pe ceilalti sa faca la fel. In periada aceasta, va trebui sa cobori uneori stacheta cand e vorba de indicatorii cantitativi. Sa nu faci insa nici un rabat de la calitatea activitatii. Si in plus, incurajeaza creativitatea, dar si asumarea responsabilitatilor.
  • Stai printre oameni si fii pozitiv. Demonstreaza ca te intereseaza intr-adevar situatia companiei. Nu precupeti eforturi. Nici zambetul sincer, vorbele bune, sau incurajarile. Nu te inchide in birou. Nu te feri de oameni si nici de intrebarile lor. Petrece-ti majoritatea timpului cu angajatii, clientii, furnizorii, investitorii. Astfel le vei afla problemele, obiectiunile si le vei putea rezolva. Si inca un secret: prin comunicare, va vor veni tuturor mai multe idei. Atentie insa: nu-i chinui pe oameni, si asa stresati in aceasta perioada, cu sedinte dese, interminabile si fara rost.
  • Rezolva prompt aspectele negative. Pentru ca nu te vei izola in birou, vei sti imediat ce merge, dar si ce nu merge. Pune imediat in discutie problemele cu calm si fermitate si mobilizeaza-i pe toti cei pe care trebuie sa-i mobilizezi pentru rezolvarea lor.

 

Acest strop de inspiratie este un ingredient al retetei succesului. Fara sa simta daruirea ta, oamenii talentati si dedicati nu vor ramane cu tine si alaturi de tine. Nu te amagi ca nu au unde sa se duca, pentru ca e criza. Criza va trece.

 

Te miri, poate, ca am folosit cuvantul oameni, mai putin “stiintific” sau “elegant” decat angajati. Dar angajatii nu sunt in primul rand oameni? In criza, trebuie sa ne amintim acest lucru si mai des decat in perioadele prospere.

Autor: Lavinia Rasca

Aboneaza-te la newsletter