Cuvinte bine scrise

Indiferent cat de bine crezi ca poți sa comunici in scris daca destinatarul mesajului tau fie nu ințelege deloc, fie recepteaza mesajul trunchiat, ai ratat ținta. Consecințele neințelegerilor mesajelor scrise ne sunt arhicunoscute pentru ca fiecare dintre noi le-a trait atat acasa cat și la serviciu: bani aruncați pe fereastra, relații cu colegii compromise definitiv, clienți pierduți, oportunitați ratate, conflicte cu șefii sau nevasta /soțul…

Soluția acestei probleme este simpla – sa invațam sa scriem mai bine!

In caz ca te framanta daca ți se aplica sau nu indemnul de mai sus iți recomand un test simplu care iți va indeparta rapid indoielile. Ia un text de 500 de cuvinte sau mai mult, pe care l-ai scris și de care ești mandru. Recitește-l și intreaba-te:

Cate cuvinte șmechere ai folosit? Ințeleg prin șmecher cuvinte lungi, complicate, interpretabile sau pe care numai un numar restrans de inițiați le pot ințelege? Te-ai gandit ca daca cititorul tau nu ințelege ți-ai pierdut degeaba timpul scriind mesajul? Ți-e clar ca, indiferent de poziția ta pe scara ierarhica, daca vorbim de job, omul care citește și nu pricepe ce zici sau in ce fel il afecteaza informația transmisa, iți va ignora mesajele viitoare sau in cel mai fericit caz le va citi in diagonala?

Cate cuvinte ai putea elimina din text nu numai fara sa pierzi din valoarea mesajului, ba chiar caștigand claritate și concizie? Cate cuvinte conteaza cu adevarat? Cat e de ușor de ințeles mesajul tau? Dupa cate propoziții va renunța clientul tau potențial sa citesca?

Cat de natural curge povestea pe care o transmiți? Cat de bine sunt structurate paragrafele mesajului tau? Exista logica și fluența mesajului? Exista vreun motiv pentru care cititorul ar fi atras și ar citi cu sufletul la gura? Sau se va intreba la sfarșit ”așa și…?”

Cum suna mesajul? E sec? Plictisitor? Atrage? Ai omis pași absolut necesari ințelegerii narațiunii? Se poate pierde receptorul in bucle inutile? Pune-te in papucii cititorului și intreaba-te ce simți acum ca ai terminat de citit? Ințelege el ce are de facut daca ai inclus și un indemn la acțiune? Și ce caștiga daca face?

Pentru cine ai scris? Gasește cititorul tau vreo valoare pentru el in mesajul tau? Satisfaci in vreun fel nevoile de informare, indrumare sau distracție ale celui care te citește? Iți recunoaște el tonul, stilul și abordarea sau ai jucat intr-un film in detrimentul autenticitații?

Raspunde-ți cinstit la aceste intrebari și ai sa știi daca ai nevoie sa vii la cursul de scriere eficienta in afaceri, sa trimiți pe cineva sau sa-l recomanzi cuiva care vrea sa fie eficace, sa-și imbunatațeasca relațiile, sa gandeasca organizat și sa se faca ințeles din prima.
Poți sa optezi pentru cursurile deschise sau sa ceri cursuri dedicate pentru echipa ta.

Aboneaza-te la newsletter