E despre CUM, nu despre CE

In urma cu mai multi ani am terminat facultatea de marketing si imi amintesc ca unul dintre primele lucruri despre care invatam acolo erau cei 4P, Produs, Pret, Promovare si Plasament, descrisi de Philip Kotler in cartea “Marketing Management”.
Desi in februarie 2011 lucrarea de mai sus a ajuns la cea de-a 14-a editie (da, ati citit bine), ea omite in continuare sa puna in perspectiva „un P” extrem de important si anume People, sau daca e sa fim si mai specifici, Personality.
De 8 ani lucrez transformari personale sau organizationale, iar in ultimii doi m-am folosit puternic de un instrument care m-a fascinat: Process Communication Model – o teorie de personalitate si comunicare premiata, folosita la NASA si in pregatirea comunicationala a presedintilor americani.

In timpul asta am avut prilejul si privilegiul sa invat din varietatea clientilor mei: organizatii mari sau mici, nationale sau multinationale, for profit sau non profit. Mai jos, vreau sa impartasesc cu voi 3 idei pe care le consider de maxima importanta, desprinse din munca si provocarile acestor ultimi 8 ani:

E despre CUM, nu despre CE 

Toata educatia noastra academica  e despre „ce”. Fie ca vorbim de gimnaziu, liceu sau facultate, focusul cade pe a memora si reproduce continut. In scoala, cum facem ce facem este marginal.
Iar apoi intram in business, ca angajati sau antreprenori si aici totul se schimba. Aici, aproape totul este despre „cum”: cum vorbim, cum prezentam, cum ne intelegem pe noi insine si cum ne intelegem clientii, cum gestionam crize si cum colaboram.
Iar „cum”, la nivelul sau cel mai intim, isi are radacina in structura personalitatii noastre. Organizatiile ar trebui sa mute din ce in ce mai mult focusul de pe „ce”, pe „cum”, pentru ca o data ce fac acest lucru, “ce”-ul vine de la sine.

Articol de Paul Olteanu

 

Vezi mai multe despre cursul Process Communication Model!

Acest program poate fi livrat si personalizat, pentru compania pe care o reprezinti.

Aboneaza-te la newsletter