Cum setam corect indicatorii de performanta pentru anul 2016?

Se apropie finalul de an si, pentru cei mai multi dintre noi, se incheie procesul anual de evaluare a performantei. Este si un moment de bilant, atunci cand verificam in ce masura indicatorii pe care i-am fixat au fost relevanti si au generat cu adevarat valoare. Manageri de departamente, directori de resurse umane umane si angajati deopotriva, cu totii suntem  preocupati de cum am putea aduce acest sistem de KPI cat mai aproape de nevoile reale ale organizatiei.

Un prim reper este sa verificam daca sistemul de masuratori este:

  1. CHEIA catre sanatatea sau cresterea afacerii
  2. Focalizat asupra PERFORMANTEI in cadrul pietei
  3. Si un INDICATOR al succesului in livrarea promisiunii de valoare catre client.

Daca sistemul de KPI nu se reflecta in cele de mai sus, atunci ar trebui re-evaluat.
De fapt, este vorba despre 3 zone la care ne uitam atunci cand setam indicatori: excelenta operationala (procese), inovare si atentia catre client. Pe de alta parte, indicatorii deriva si din presiunea exercitata de fortele competitive (puterea furnizorilor/clientilor, competitorii sau produsele si serviciile noi)

Multi consultanti sau profesionisti confunda indicatorii cheie de performanta cu obiective minore sau cu alti metrici pe baza carora se masoara aceste obiective. Un sistem de KPI care da rezultate este aliniat cu strategia companiei si cu obiectivele strategice, astfel incat sa produca rezultate care sa iti asigure statutul de lider in piata.

Corelarea obiectivelor strategice cu performanta, monitorizarea performantei prin indicatori si finalizarea lor au reprezentat si reprezinta provocarea majora a oricarei organizatii de top.

Autor: Monica Minoiu, EMBA

 

 

Vezi mai multe despre cursul Indicatori de performanta sustinut de Monica Minoiu si Mihaela Matei!

Acest program poate fi livrat si personalizat, pentru compania pe care o reprezinti.

Aboneaza-te la newsletter