Care sunt ingredientele gamificarii in L&D ?

Jocurile au devenit o normalitate. Industria de gaming este deja mult mai puternica decat orice alte forme de divertisment, precum muzica sau filmele. Conform statisticilor, un tanar petrece, in medie peste 10,000 de ore jucandu-se, pana la 21 de ani.

Se intampla un lucru ciudat in training, spune James Sanders, Manager in Inovare Deloitte, unde impactul programelor din cadrul Academei de Leadership a crescut vizibil cu ajutorul gamificarii. Nu conteaza cat de usor accesibil, cat de stralucit este cursul, atunci cand ai putin timp liber este clar ca trainingul nu e primul lucru la care sa te gandesti. Sa fim realisti, intr-o duminica dimineata, cei ai alege intre a juca Candy Crush si a face training ?

Tocmai de aceea, se pare ca jocul este unul dintre putinele instrumente de crestere a implicarii si motivarii in L&D si nu numai. Compania Gartner Inc estimeaza ca gamificarea este folosita in 25% din proiectele de reorganizare organizationala in 2015 si ca va creste pana la 2,8 miliarde de dolari pana in 2016, in timp ce 70%  dintre primele 2000 de afaceri globale vor fi implementat o aplicatie de gamificare pana la finalul acestui an.

Care sunt ingredientele jocului ?
– includ o poveste si personaje – presupun recunoastere si rasplata, dar si pedepse – mai multe nivele – provocari – timp limitat – colectarea de resurse, obtinerea de puncte – decriptarea treptata de noi informatii

Preluand toate principiile jocului, gamificarea le aduce intr-un context serios, cu urmatoarele beneficii:
  • Creste nivelul de competente al angajatilor
  • Influenteaza comportamentele participantilor
  • Creste motivarea si implicarea pe parcursul trainingului
  • Optimizeaza costurile si resursele de timp

Daca audienta ta sufera de ceea ce numim “e-learning fatigue”, atunci gamificarea ar putea fi solutia de care ai nevoie pentru a reaprinde pasiunea pentru invatare, afirma Matt Plass – CLO Interactive Service.

Si, totusi, suntem abia la inceput … . Peste 80% din aplicatiile implementate esueaza pentru că nu sunt proiectate corect.

Iata, in opinia expertilor, cele 2 elemente cheie de luat in calcul cand apelam la gamificare

1. Stabileste-ti cat mai clar obiectivele. Ce vrei sa obtii la final ? Cine iti e audienta ? Spre exemplu, vrei sa adaugi elemente de gamificare intr-un program deja existent ca sa ii cresti impactul ? Sau te adresezi  generatiei de Millenials, pentru care  experienta de training trebuie sa fie amuzanta, colorata  si colaborativa ?

2. Cum masori succesul ? Nu este suficient sa colectezi date, trebuie sa le si analizezi. Putem analiza, de pilda,  gradul de implicare al fiecarui utilizator, stadiul la care se afla fiecare jucator, ratele de satisfactie si legatura dintre gradul de implicare si reflectarea acestuia in comportamentele / obiectivele vizate.

Aboneaza-te la newsletter