Angajatii care nu se inteleg cu sefii au un risc mai mare de imbolnavire decat restul

Companiile incearca sa stopeze factorii de stres care afecteaza angajatii prin masaje la birou si prin sedinte de consiliere psihologica.

Mediul si conditiile de lucru, responsabilitatile din contractul de munca, precum si relatia cu seful direct sunt cativa dintre factorii care pot provoca anxietate sau alte tipuri de boli angajatilor care nu sunt mul­tumiti de aceste aspecte la locul de munca. De aceea, companiile incearca sa stopeze riscurile de imbol­navire a salariatilor prin diverse metode de motivare, precum masaje la birou, crearea de spatii de rela­xare si chiar sedinte de consi­liere psiho­logica.

„Factorii de stres sunt pro­bleme struc­turale printre care se numara aspecte precum comu­nicarea nepo­trivita, continutul muncii, natura relatiilor cu superiorii, calitatea cli­matului psihosocial si evolutia perspectivei de cariera. De ase­menea, cei care nu au o relatie fa­vorabila cu seful au cu 24% mai mare riscul de a suferi probleme severe de inima. Iar daca lucreaza cu acel manager mai mult de 4 ani, riscul este cu 39% mai mare“, a spus Carmen Mardale, trainer si coach in cadrul companiei de training Exec-Edu, in cadrul unui eveniment organizat saptamana trecuta.

In ceea ce priveste provocarile pe care le mai intalnesc angajatii in interiorul companiilor in care lucreaza cel mai des intalnite sunt relatia cu seful si colegii de munca, urmata de relatia de cuplu sau de familie, cat si anxietatea cu care se confrunta o mare parte a angajatilor romani.

Pe de alta parte, cei care se inteleg bine cu seful sunt de sase ori mai implicati la serviciu si, de asemenea, pot trece peste o saptamana cu 40 de ore de munca cu usurinta fata de ceilalti care nu au o relatie favorabila cu seful direct si sunt epuizati dupa cele 20 de ore de munca pe saptamana.

„Am creat ateliere de management si am inceput sa for­mam un program de well being. Cele mai cautate sunt masajele la birou si consilierea psihologica pentru care fiecare angajat are acces la cate trei sedinte. Anga­jatii din alte orase pot participa online la astfel de pro­grame de consiliere“, a spus Irina Calomir, coor­do­nator de dezvoltare orga­niza­tio­nala in cadrul Orange Ro­mania.

Com­paniile locale si multi­na­tio­na­lele se implica in ultima pe­rioada destul de intens in dez­voltarea per­sonala si sta­rea de bine a angajatilor la lo­cul de munca. Fiecare dintre aceste companii aloca bu­gete pentru astfel de pro­grame, workshop-uri sau team­building-uri.

La intrebarea „iti place ceea ce faci in fiecare zi?“ doar 20% din populatia pla­netei a ras­puns afirmativ, restul nefiind mul­tumiti de ceea ce fac, po­trivit datelor din studiul Gallup care a fost prezentat de Carmen Mardale in cadrul eveni­men­tului.

De asemenea, acelasi studiu mai arata ca angajatii care au un prieten bun la serviciu pot fi de sapte ori mai implicati in ceea ce fac, mai buni in relatia cu clientii, pot produce o munca de calitate mai buna si se confrunta cu un risc mai scazut de accidente de munca. Pe de alta parte, cei care nu au niciun prieten la munca pot suferi de singuratate la locul de munca si depresie.

Mai mult, Carmen Mardale spune ca starea de bine a angajatului creste cu 15% daca o persoana cu care interactioneaza este fericita.

Articol publicat in editia tiparita a Ziarului Financiar din data de 05.04.2016

Aboneaza-te la newsletter