4 tendinte pe care managerii smart le vor avea in vedere in 2013

4 idei indraznete, care acum cativa ani sunau prea bine pentru a fi adevarat. Idei pornite de la acceptarea, atat de catre angajatori, cat si de angajati, a faptului ca nevoile se schimba si ca ambele parti au de castigat in anumite conditii. Mihaela Matei EMBA, expert si consultant EXEC-EDU, explica pentru absolventii si prietenii EXEC-EDU, in cele de mai jos:

1. „Fun at work” este cheia motivarii
Ca angajat incepem sa valorizam foarte mult acest aspect. Ceea ce trebuie sa intelegem este ca el are mai multe laturi: ceea ce fac, cum mi se cere sa fac, cu cine lucrez, unde lucrez si putem continua. Un astfel de mediu este mult mai creativ, „hraneste” cu energie si echilibreaza psihic. 

Fiecare angajator ar trebui sa analizeze acest aspect si sa il „traduca” pentru organizatia si industria din care face parte. Pentru unii poate insemna sa redecoreze toate salile de sedinte „in stil hazliu” sau zone de relaxare, inspirate de modelul oferit de sediul Google din Londra. Pentru altii, 20 de sortimente de cafea, 100 de tipuri de ceai si o persoana dedicata, care sa serveasca ceai/ cafea la anumite ore din zi, asa cum vedem in India. Sali de masaj, discutii organizate periodic cu personalitati inspirationale pe teme curente, un cos de basket pentru pauza de masa, un dus pentru cei care fac jogging pana la birou… si putem continua. Unde duc toate acestea? Incercati si veti vedea! Productivitatea muncii suna decrepit, insa este la fel de actuala ca si scrierile lui Caragiale.

2. „Work from home”
Flexibilitatea in ceea ce priveste spatiul in care lucram va ajunge sa defineasca si „cu cine lucram”. Tehnologia curenta de comunicare face acest lucru posibil fara eforturi mari si la costuri rezonabile.

De ce acest avantaj va face diferenta? Motivele sunt stiute foarte bine de fiecare dintre noi. Poate fi pentru ca: de obicei te trezesti mai tarziu si daca te-ai conecta la 9:00 direct de acasa nu ai mai intarzia la lucru, biroul tocmai s-a mutat si petreci cateva ore pe drum intr-un trafic infernal, lucrezi mai bine de acasa decat in open space, ai o teava sparta si trebuie sa astepti instalatorul care nu stii exact cand vine, abia ai devenit mamica insa sa lucrezi te tine in forma si ai multe proiecte la care vrei sa participi dar micutul te „restrictioneaza” …

Ca angajat pot decide sa ma alatur unei astfel de companii din ratiuni personale. Ca angajator, daca mediul mi-o permite, nu am decat de castigat atat in costuri (utilitati, administrative, chirii, parcare, etc.) cat si in productivitate. Zona IT, agentii de marketing si publicitate si consultanta poate accesa acest stil de lucru. Multe companii din US utilizeaza acest avantaj.

3. IT Tools
Azi la 2 ani copiii stiu sa acceseze jocurile din telefonul mobil utilizand touch-screen-ul, iar la 4 ani, daca le dai tableta, ai ragaz sa gatesti sau sa citesti ceva. Cei mai mari au 2-3 conturi de mail, joaca in retea, descarca tot ce nu gandesti de pe net si dau „like” cand si la ce au chef. Noi comandam de pe net pentru ca produsele vin direct la birou si nu mai e nevoie sa cautam loc de parcare, iar magazinul e deschis non stop. Daca nu tinem pasul cu aceasta zona, in cativa ani nu vom mai sti cum sa comunicam si felul in care lucram chiar si la birou va avea de suferit.

Teleconferintele, videoconferintele, conectarile remote, procesele de arhivare utilizand Document management, sistemul de control acces, platile cu ajutorul telefonului mobil sunt doar cateva exemple de solutii. Cum ar fi sa pot plati pranzul la cafetaria cu acelasi card cu care accesez usa de la birou si garaj, iar suma de bani datorata sa mi se retina direct din primul salariu, cu acordul meu? Fiecare domeniu de activitate are specificul sau, care trebuie explorat.

4. „Truth well told”
Castigarea consumatorului prin respectarea promisiunii facute! Producatorii vor pierde cota de piata daca imaginea pe care o promoveaza este diferita de realitate. Consumatorul este experimentat, pretentios si nu mai este dispus sa isi iroseasca resursele, chiar daca e vorba doar de timp, nu numai de bani. Odata pierdut, nu se mai intoarce. Pe scurt, azi castiga cine nu minte. 

Brandul Pampers este un exemplu pentru mamici, iar raportul pret calitate a fost pastrat in timp. Gilette este de ani de zile numarul 1. De ce au succes? Cum au rezistat acolo unde le gasim azi? Au construit constant promisiunea facuta consumatorului si au respectat-o.

Aboneaza-te la newsletter